lördag 26 juli 2008

De mystiska måtten

Det finns ingen rim och reson i hur min kropp reagerar på den nya vikten.

Mina nya 10 kilo verkar fördela sig så här:
Byst: 1 %
Mage: 25 %
Rumpa och lår 25 %
Överarmar: 49 %

Jag är inte nöjd!

Det finns smala flickor med kurvor.
Sägs det.
Jag var aldrig en sådan.
Ingen hylla, knappt ens en tavellist.
Bara runda överarmar.

Det var då.
Idag börjar överarmarna närma sig det direkt groteska.
Typ mogna för cirkus.
Men jag klarar fortfarande penntestet.
Lätt.
Fan!

Nu ska jag ut och promenera.
Bara för att jag känner för det.
Inte alls för att det är söndag imorgon.
Väga sig...
Lätt ju.
Ingen ångest där inte.
Nejdå.
Inte alls.
Jag känner för att gå ut och gå i 30 graders värme.
Vem gör inte det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en till lönnfet - som också klarar penntestet! Sträck på dig kvinna, det är få förunnat i vår ålder...Sedan har vi ju ett klart raggningstips där (eller åtminstone en oskyldig flirt...)när vi måste be om den penna som vi har naturliga (hihi...) skäl inte kan bära med oss!

DDT sa...

Ja, att sträcka på sig är ju en nödvändighet, annars veckar sig magen.
Hmm oskyldig flirt... där sa du något. En ny hobby, kanske?

Anonym sa...

Fan!! Gissa vem som börjat studera sina armar?

DDT sa...

Är de också kraftigast strax ovanför armbågen? Hänger det liksom en skvalpig ica-kasse med fett där? Välkommen i klubben!