fredag 18 juli 2008

Planering

Jag ska skura trappor
och jag ska skura golv
och jag ska bära slask och ved och vatten.
Och skriva en roman.
Och gå ned 5 kilo.
Och finna meningen med livet.
Och lyckan.
Och bli solbränd.
Inreda min lägenhet.
Läsa ett gäng klassiker.
Baka bullar.
Sylta.
Safta.
Lägga in.
Koka mos.
Som en riktig kvinna.
Och så ha roligt förstås.
Dricka vin och grilla.
Umgås och bara vara.

Det ska jag göra på min semester.
Så fort migränen har gått över alltså.
Det är så svårt att förverkliga sig själv när man bara kan kisa lite genom ena ögat.
Faktiskt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, jag tycker att det här med att "bara vara" är jädra överskattat...jag tycker att man borde klippa sig och skaffa en kombi istället

DDT sa...

Du är en klok kvinna. Klipp dig och skaffa dig en kombi ska hädanefter bli mitt stående råd till ungdomar.
Som jag naturligtvis ska lämna helt utan att ha blivit ombedd. Det är i alla fall ett av medelålderns privilegium.

Anonym sa...

Ett mycket bra val. Medelåldern är till för att man ska kunna gödsla sin omvärld med klok/förnumstig levnadsvisdom. Carpe diem för helvete!