lördag 18 oktober 2008

Sällan har jag varit så bitter...

... över att jag satstade på humanistiska ämnen.
Fatta hur lite man kan spränga internet med hjälp av flummiga sociekonomiska organisationsteorier, vuxenpedagogik och layoutprogram.
Jag har inte en promilles hjälp av min utbildning.
Bah!

Men (listigt skrockande) jag känner en ingenjör.
Så nu är min nya plan:
1. Få honom att falla handlöst för mig
2. Alternativt skaffa en grym hållhake på honom
3. Övertala/tvinga honom att stänga ner internet.

Och för att detta aldrig ska upprepas tänker jag sedan börja bära burkha.
Internet är säkert up and running om några år igen.
Ni kommer knappt att hinna sakna det.
Det är jag nästan säker på.

2 kommentarer:

Ulf sa...

Trösta dig med att humanister är flummiga (och trevliga):-)
Men jag trodde du stängt Internet och att det redan är "up and running". Eller var det bara hos mig det gick ner en kort sekund?

DDT sa...

Ha, flummig och trevlig...? Nog.
Nej, jag var inte ansvarit för den tillfälliga nedgången. När jag är redo försvinner internet för gott. Men jag har en bit kvar till målet.