måndag 29 december 2008

Bortkastad talang

Jag har tydligen bra anlag för simning.
Jag har nämligen positivt ap-index.
Visst låter det bra?
Som något man kan upptäcka i ett blodprov.

Sanningen är att det är enklare än så.
Man är skapt som en apa!
Typ orangutang!

Oproportionerligt långa armar alltså.
Sträck armarna rakt ut.
Om måttet från fingertopp till fingertopp överstiger din totala längd har du ett positivt ap-index.
Grattis!
Själv har jag ett mycket positivt ap-index.
Jag kan i stort sett stå upprätt och klia mig på knäna.

Too bad att jag aldrig ens lärde mig crawla.
Tantigt bröstsim är vad jag är hänvisad till.
Dessutom gillar jag inte att få vatten i näsan.
Eller ögonen.
Therese Alshammar kan tacka sin lyckliga stjärna för det.
Annars hade hon fått storstryk.
Fast på ett ödmjukt sätt, förstås.
För sådan är jag.
En ödmjuk apa!

Inga kommentarer: