tisdag 30 december 2008

Snart dags för ett nytt liv

I övermorgon minsann.
Då börjar mitt nya hälsosammare, effektivare och intressantare liv.
Minsann.
Säkert.
Joråsåatt...

Två veckor i taget.
Det känns lagom tycker jag.

Min plan är att under de två första veckorna göra följande:
1. Skriva upp allt jag äter (tipstack till Drottning M)
2. Skriva upp allt jag handlar (mer av ett krav än ett tips från revisorn)
3. Följa Pauluns 30-dagars diet (hata!)

Ok, det där är säkert effektivt och hälsosamt.
Men det skulle ju vara intressant också.
Jag behöver en hobby att testa i två veckor.
Får tänka lite på det...
Tips tas tacksamt emot.
Så länge de inte handlar om ull.

Som en liten övning tänkte jag skriva ned vad jag har ätit idag.
1 kexchoklad.

Klockan är strax efter sju.
På kvällen.

Det blir nog bra med ett nytt liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också börja ett nytt hälsosammare, effektivare och (kankse) intressantare liv!!! Jag är taggad som f*n!

Och skriva upp vad jag äter på dagarna ska jag inte göra.

Hobby? Göra budget och skriva kassabok kanske? (Gud så tråkigt) Ska fundera på hobbysar....

Ulf sa...

Önskar dig ett gott slut och ett fantastiskt nytt år.

Ps. Snart är det torsdag ;) Ds

DDT sa...

Taggad? Jag blir snarare taggig. Jag blir sur av en bacon- och briefri diet...
En rolig hobby är förstås precis vad jag behöver. Tips tas tacksamt emot.