onsdag 21 januari 2009

En kropp full av onödiga extratillbehör

Allvarligt talat.
Benhinnor?
Vad fan ska man med dem till?
Sitter de och gör någon slags nytta, eller är de enbart till för att orsaka smärta?

Just nu rankar jag dem ungefär lika högt som slemsäckar, blindtarmen och mina visdomständer.
Prylar jag aldrig haft nytta av.

Ungefär som den där ögonfransböjaren jag har i necessären.
Ifall jag plötsligt skulle få ögonfransar som var långa nog att böja.
Det har inte hänt ännu.

Jag räknar med att det kommer att hända ungefär samtidigt som jag får nytta av mina benhinnor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Benhinnor ät ill för att man skall veta att man har ben. På varierande avstånd från ben sitter hjärnan. Benhinnor talar med andra ord om för oss att vi har en hjärna ;)

Anonym sa...

Alltså...

*ler imponerat*

Pia, vad smart hon är.

*nickar med huvudet och fattar plötsligt*

Benhinnor. :-)

DDT sa...

Ja, jag kan då inte se några hål i den där logiken. Jag får helt enkelt böja mig för denna överlägsna kunskap och acceptera att jag tydligen inte bara har benhinnor utan en hjärna också.