söndag 15 februari 2009

Duktig igår, kass idag

Jag imponerade nästan på mig själv igår.
Jag tröskade mig igenom det jättestora jobbet.
Idag återstår ett mindre jobb och lite redigering.
Borde gå ganska snabbt.

Men idag kommer jag bara inte igång.
Jag har läst bloggar.
Bytt strumpor.
Druckit kaffe.
Druckit ännu mera kaffe.
Funderat på att handla morötter.
Funderat på att byta till varmare strumpor.
Tagit en kopp kaffe till.

Hela tiden finns samma tanke i huvudet.
Snart sätter jag igång.
Alldeles strax sätter jag fart.
Jag ska bara...

Jag hoppas att snart börjar om en stund.
Annars är jag illa ute.
Igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooohh... det där Ska bara ska man akta sig för. Jag har alldeles för många ska bara i mitt liv och de brukar ofta sinka mig!

DDT sa...

Min kropp består till 70% av Ska bara. Tyvärr.