måndag 9 februari 2009

Jag misstänker ufon

För inte så länge sedan hade jag en ganska normal kropp.
Inget att skryta med precis.
Eller svassa med på badstranden.
Men ändå, normal.
Den betedde sig som man kan förvänta sig.

Men nu.
Idag har jag haft träningsvärk i hela benen.
Eftersom jag körde bil igår.
Fan, jag körde inte ens fort.

Jag gjorde sedan misstaget att resa mig från en låg soffa och höll på att skaffa mig en whiplashskada, eftersom jag tydligen glömde att hålla uppe huvudet.
Ska man behöva tänka på det?
Verkligen?

Jag misstänker att jag har blivit kidnappad av ett ufo.
Och att min kropp har blivit utbytt.
Mot ett torsdagsexemplar.
Det skulle också förklara vart min tid tar vägen.
Alla de där timmarna som jag borde ha jobbat, men som plötsligt bara är borta.
Ufon så klart. Vad annars?
Hur tidrapporterar man det, egentligen?
Jag misstänker att min chef kommer att ha invändningar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan även vara min nya granne mittemot. Han stör till och med vårat bredband med sin atmosfär.
Det är säkert hans kusiner som snott din tid. Be chefen att fakturera Mofs Grannes kusin och ge dig själv påökt för sveda och värk.

DDT sa...

Perfekt. Grannens kusiner kan se fram emot en saftig faktura. Med påslag för sveda och värk i den här kassa inbyteskroppen.

Anonym sa...

Jag tror tyvärr att du har rätt - jag har samma upplevelse. Jag tycker inte att det var länge sen jag kunde inbilla mig att jag var, om inte Kung i baren, så iaf litegrann Dancing Queen.....Jag röstar för UFO och Torsdagsexemplar - för vad är egentligen alternativet? Vita har blivit gammal - Bah!

DDT sa...

Jag vill stämma någon! Frågan är bara vem?