söndag 22 februari 2009

Vinterdilemma

Det har kommit snö!
Fatta!
Snö!
Säkert 7-8 centimeter.

Den håller självklart redan på att smälta.
Gator och trottoarer täcks av en halv decimeter isigt slask.
Det är inget nytt direkt.
Så är det att bo på västkusten.

Som van västkustbo har jag såväl blommiga gummistövlar som rejäla impregnerade pjäxkängor med sulor som fäster på allt.
Men...
Det senaste året har jag bara gått i kjol och klänningar.
Eftersom alla mina jeans har krympt.
Krympt! I tell you.
Jag har inte köpt några nya eftersom jag har varit övertygad om att problemet liksom borde försvinna av sig själv.
Det har det inte gjort.

Så nu står jag inför valet att klä mig i klänning och bergsbestigarpjäxor.
Eller röda vadderade skidbyxor.
Vad känns egentligen mest rätt så här vårsäsongen 2009?
...frågar jag mig ängsligt...

8 kommentarer:

Anonym sa...

"Allt klär en skönhet" säger dom.
Vilka är "dom"?
Dom, dommare, dommast!
(Här blir det olika poänger beroende på vilken dialekt man har)

DDT sa...

... och inget missklär en ful... brukade min gamla mormor säga. Jag har aldrig fattat riktigt vad det betyder.
Att fula människor ser förjävliga ut nakna? Det är ju logiskt, men inte speciellt uppflyftande.

PGW sa...

Ah, du har också övergått till kjol och klänning, det fenomenet känns igen. Det är ju kul att folk säger att man är välklädd för att man ofta har kjol, men i realiteten handlar det bara om att jag är fet. Suck.

Anonym sa...

Har funderat på det här med skönhetstävlingar. Varför har men inte fulhetstävlingar. Då skulle jag åtminstone ha en chans att vinna. Dessutom skulle det bli lite mer yin o yang i tillvaron.

Anonym sa...

Eftersom ordverifieringskoden blev "Dumpedum" så kan det nog inte bli värre än så.*himlar me ögerna*
Tvåmanstält med tillhörande sovsäck är annars både praktiskt och ledigt.
"Kläder efter väder" är ett annat uttryck som alla dagisfröknar Sverige runt har präntat in i oss.
Bullshit.

Anonym sa...

Min mamma brukade säga "Skönhet förgår men fulhet består" Jag har aldrig fattat det där - hur man än ser ut så går det åt helvete?
Mamma går inte ens med på att hon har sagt det.

DDT sa...

PGW - Precis. Hur går förresten det med viktminskningen i fält? Du fattar nog att jag aldrig skulle frågat om jag inte mirakulöst hade lyckats gå ned ett kilo själv...

Grynet - Vacker, ful. Gammal, ung. Fet eller smal. Det enda som spelar någon roll är ju hur man känner sig. Hahahahahhhhrghh... ursäkta. Höll på att kvävas lite där. Jag ljuger inte lika bra som Linda Bengtzing, tydligen.

Vita - det låter ju logiskt i alla fall. Att allt går åt helvete känns tryggt och bekant på något sätt.

DDT sa...

Mofs - fattar du hur svårt det är att komma på bussen iförd ett tvåmanstält?