lördag 7 mars 2009

Aj!

No pain, no gain.
Jag hopppas att det är sant. För i så fall har jag tjänat massor.
Miljoner, minst.

Migrän och träningsvärk i kombination slog ut mig fullständigt igår.
Så det blev sängen direkt efter jobbet.
Nu, tolv timmars sömn senare, verkar huvudet sitta på plats.
Men kroppen...

Jag har EN fungerande kroppsdel.
Det är vänsterarmen.
Den verkar ha fuskat.
Den hängde antagligen bara med i takt och lät högerarmen göra allt lyftande.
Det straffar sig nu.
För idag får den göra allt.
Eftersom högerarmen inte ens orkar lyfta en kaffekopp.
Rätt åt dig - vänsterarmen!

Till vänsterarmens uppgifter för dagen kommer också: att knuffa/lyfta ena benet och lägga det över det andra, så att jag kan sitta med benen i kors.
Benen fixar inte det själva idag.

Men annars gick det bra.
Jag är som gjord för att träna.
Jag slog inte ned en enda människa med skivstången.
Jag kräktes inte.
Och jag fes inte ens när jag tog i som mest.
I min värld är det en stor framgång.

Det här måste jag nog göra om.
Om något år eller så...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tränat body pump några gånger, väl utspridda så jag lyckats få Grym Träningsvärk varje gång. Och nu drar jag mig för att gå igen.

Nöjer mig med att läsa om det här!

DDT sa...

Blev du inte sugen på lite Body Pump nu? Joooo! Klart att du blev!