måndag 6 april 2009

Idag å andra sidan...

...har jag jobbat som en skållad bäver.
Jag känner mig nästan lite nöjd med mig själv.
Åtminstone så länge det inte finns någon spegel i närheten.

Mina planer för kvällen innefattar en hårtvätt.
Long due.

Jag skulle verkligen behöva bli förälskad.
Då skulle jag aldrig ge mig ut så här.
Tyvärr var det ett par år sedan.
Så förfallet har liksom fått pågå lite för länge.

Så en förälskelse skulle passa perfekt.
På avstånd, förstås.
Bara så att jag orkar ta tag i frisyren.
På huvudet allså.
Någon bikinilinjefling kan det inte bli tal om.
Det orkar jag fan inte med.
Jag vill bara ha sprayat hår.
Ingen jävla relation.
Någon måtta får det vara.

6 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Oh lord, jag har varit förälskad (och gift) i 15 år. Å inte f-n hjälper det! Valkar, handtag och ridbyxlår frodas. Icke-frisyren också!

Filifjonkan 1 sa...

Hmm jaha jobbat som en bäver!! Men va 17 rädda skogen ät en bäver. Ja den kärleken kan göra underverk första månaden i alla fall.Relationer är bäst på avstånd annars hotar skitiga kalsonger skjortor som skall strykas och sådana dumheter vill man inte höra om ju Så kanske lugnast om du har osprayat hår!
:))

DDT sa...

Men det är ju kärlek. Det är väl något helt annat? Jag snackar ytlig förälskelse, nothing else.

Ulrika sa...

Tja, man kan väl se hur långt förhållande man har bakom sig på hur mycket tid man lägger ner på utseendet.
Innebär nästan noll tid då.
För mig alltså.
Mysbrallor, ren t-shirt, två drag med borsten, en snodd i frisyren. Klar..

Inte precis nyförälskad alltså;)

soulwoman sa...

Soulwoman lägger sig gärna i och skrattar hysteriskt över igenkännandet... Skit i sprayen - det gör så att håret blir som knäckebröd - hur man än bär sig åt..

DDT sa...

Ok, ni tror alltså inte på den idén? Suck!
Hur ska jag då lyckas motivera mig till att sköta mer än den mest nödvändiga hygien? Va?