onsdag 1 april 2009

Jag säger inget om inte ni gör det

Lilla S verkar ha glömt det där om klätterväggen.
Det funkar för mig.

Idag har jag istället druckit champagne, ätit jordgubbar och varit på en utställning.
Och rensat en diskmaskinens avlopp.
Glamour dä ä mitt liv dä sä.
Jodå!

Fast idag satt mina kläder så där illa igen.
Som om vissa kroppsdelar krympt.
Och andra svällt upp under natten.
Händer sådant, verkligen?

När kjolen hela tiden kryper uppåt och tröjan plötsligt visar en glipa blekvit mage, tar det liksom udden av all glamour.
Men det funkar förstås för avloppsrensning.
Alltid något.

4 kommentarer:

Mofs..helt enkelt sa...

Men har du inte lärt dig att läsa tvättråden på dina kläder?*finner lösning på små konstiga kläder*
Schysst blandning på glitter och glamour förresten*tillägger*
Ordverifiering:opsyfo..hm namnet på din lilla Tottekund kanske?

vildhunden sa...

Inte säger jag något om klätterväggen ;)
Men i morgon är det visst en sådan där dag igen :) En dag för ärtsoppa och pannkaka!

Anonym sa...

Jag har skrattat...igenkännande. Det blir en kör av Fat adies som står och skrålar at the end of the day... Tack för din otroligt inspirerande blogg!

DDT sa...

Mofs - Jaha! Det är alltså kläderna det är fel på? Jamendåså! Gött. Då kan jag fortsätta som vanligt alltså.

Vildhunden - Nu är jag inte riktigt med på vad du menar, faktiskt.

bahasas - tack för snälla ord. Inspirerande... känns som något jag skulle vilja ha på mitt visitkort. Kanske kan jag bli positivitetskonsult? Eller coach? Det är coolt och modernt. Precis som jag. Jag kan bli medelålderscoach.