måndag 4 maj 2009

Dåligt sällskap

Ibland önskar jag att mina föräldrar hade varit lite mer auktoritära.
Stränga och bestämda.
Inte sådär flummigt kreativa och tillåtande.
Då kanske det hade blivit lite ordning på mig.
För naturligtvis hamnade jag i dåligt sällskap
Igen.
The story of my life.

Inte hade kompisarna blivit veganer, inte.
Nej då!
Istället hade de lärt sig nya recept.
Med ännu mera ost.
Och lax.
Och mer ost.

Inte den minsta lilla joggingrunda blev det.
Däremot infördes en ny punkt på det dagliga schemat.
Vila en stund på maten.
Jomantackar!

Jag tänker vågvägra!
Fast jag blir avslöjad ändå.
Spräckte en fin liten mockakjol i morse.
Jag undrar fortfarande varför jag provade den.
Sinnessjukdom är den enda rimliga förklaringen.
Det kan bli jobbigt att förklara för försäkringskassan.
Men jag antar att även de måste böja sig för sådana ovedersägliga bevis.
Hur ska jag kunna jobba när jag uppenbarligen är spritt språngande?
Va?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske ska göra slut med våra sängar?

DDT sa...

Aldrig i livet!

Ulrika sa...

Låter sunt. Med vila på maten alltså. Och ost och lax. mmm.

Klart du ska vågvägra. Nya parollen Våga Vägra Våg är på gång.
Hänger du med?

Anonym sa...

Det är klart att man ska vila på maten. Om man har en bra matchvikt med ett BMI runt 20 eller så. ;)
Kan du inte försöka dra av kjolen i nästa års deklaration? :-)

Vågvägra? Pah! Vilket påfund! Veckodagarna går fort nu på våren och snart är det "hmmm-dagen" :-)

nillas liv på pinnen sa...

Tur att dina föräldrar inte var stränga och bestämda för då kanske du nu hade varit en TRÅKIG NORMAL människa! *ryser av tanken*

PGW sa...

"Sova efter osten" ... åååh så vackert det låter!

Annika sa...

Får aldrig upp mina gamla kläder så långt att jag har möjlighet att spräcka dem.
De fastnar redan vid vad/knä.
Då kliver jag käckt och smidigt ur och suckar tungt. ;-)

Filifjonkan 1 sa...

Fluffigt är vackert...har jag sagt hela tiden. Mer ost och godis och tårta åt folket.:)

DDT sa...

Vila på maten kan vara en av de bästa uppfinningarna någonsin, om ni frågar mig Men jag är fortfarande inte säker på om det är en effektiv bantningsmeod.