tisdag 5 maj 2009

Jag är jobbets neanderthalare

Mina arbetskamrater...
Ni vet, de där unga, snygga, vältränade.
De är alla väldigt förtjusta i att bli ompysslade.
De älskar att få massage.
Ansiktsbehandlingar.
Manikyr.
Gå till frisören.

Lösnaglar och extensions är legio.
Plenty lösnaglar, I tell you.

Själv mår jag som bäst när jag har huggit ved.
Mockat ett stall.
Målat en lada.
Eller skrämt en häger.
Tyvärr är jag helt värdelös på allt ovan.
Utom möjligtvis skrämma hägrar, det klarar jag.

Vet ni, ibland misstänker jag att jag har hamnat på fel plats i livet.

9 kommentarer:

Kerstin sa...

jaha. join the gang, säjer jag bara.

Agneta sa...

Du är i gott sällskap. Eller i sällskap i alla fall...

Tina sa...

Du e´för go´. :-)

Syltan sa...

Nej, det är inte du som har hamnat på fel plats, det är de andra som är ute och cyklar!
Vad är mest normalt; att köpa ytterligare fem par skor eller att måla en lada?
Eller att ha så långa, fina naglar att man inte kan torka sig ordentligt i ars...t, är det normalt?
Nej du, fortsätt skräm hägrarna, för jag misstänker att det inte är med flit. :-)

Annika sa...

Konsten att skrämma en häger är icke att förakta.
Jag är djupt imponerad.

Tjelsi sa...

det är nog bäst att jag börjar följa den här bloggen innan jag ångrar mig!

Filifjonkan 1 sa...

men kära nån då här kommer en men sorgkanter under naglarna sen igår efter rivandes en stund i alla fall i mina rabatter Där ligger mina naglar sen länge,och lär så förbli.Ha det så gott

Mia sa...

Du är så rätt. I like you (and detest the others...).

DDT sa...

Åh, jag glömde kanske att påpeka att de är hur gulliga som helst. De tittar visserligen på mig som om jag stigit ut ut ett UFO ibland, men vi gillar varandra.