fredag 26 juni 2009

Kanske inte jag, men McGyver...

I kampen att bli en bättre och lyckligare människa* har jag lånat en ny självhjälpsbok på biblioteket.
Något jag för övrigt aldrig skulle erkänna för någon.
Denna gång handlar det om att rensa hemma.
Igen.

Den är lite kul.
Vad sägs till exempel om det här citatet?
Om du hade det knapert när du växte upp ger det kanske en känsla av trygghet att spara på gummiband, askar och varenda kantstött kakburk du någonsin haft i din ägo. Men om du blir av med jobbet kommer du troligtvis ändå inte att kunna försörja dig med hjälp av sjutusen gummiband och åtta trasiga kakburkar.

Värt att notera är att författaren inte säger någonting om mobilladdare.
Eller sladdar med okänd innebörd.
Då kan man behålla dem, va?

*Även känd under namnet Den oändliga historien

7 kommentarer:

Agneta sa...

Är det Rensa i röran?
Jag skulle behöva leta fram mitt ex.

Jenny E sa...

Jag med, skulle behöva lite sån läsning... Kaos är bara förnamnet. hinnar man en liten bit på sex veckors semester tro? hahahaha noooot

Anonym sa...

Sladdar med okänd innebörd är oerhört ångestframkallande. De är omöjliga att kasta bort (tänk om de går till något viktigt och livsavgörande?!) och lika omöjliga att spara (var ska man förvara dem?!).

Fram för ett sladdlöst samhälle!

Annika sa...

Har länge funderat på en bytesmarknad.
Jag kan skicka fyra temuggar och en sladd samt en marsvinsbebis till någon.
De kan i sin tur skicka mig en roll-on och fyra glitterpennor.
Osv osv.

Fast då rensar man förstås inte....bara byter.

Tänkte inte på det.

DDT sa...

Stort och smått - Kanske. Jag vet inte. Den tycks ha försvunnit någonstans. Jag har nog lagt den på ett bra ställe.

Jenny - Jag planerar att slänga en kasse om dagen och räknar med att börja skönja slutet om ett år eller så...

ångestfylld - precis! För visst kan viktiga och livsagörande sladdar bli liggande i dammiga lådor i flera år. Det är ju just sådant de gör.

Annika - åh, en marsvinsbebis.. och glitterpennor och... Nej! För guds skull. Nej.

PGW sa...

Jag tar marsvinet. Vill du ha en bunt böcker i utbyte? Har nog några märkliga sladdar också.

Syltan sa...

Det enda man kan få för mycket av är tidningar, papper, viktiga papper, urklipp och dylikt.
Snacka om att det kan bli höööga högar och framför allt många!
Det är svårare att ha marsvinsungar på hög...