torsdag 23 juli 2009

69,9

Wow.
Skogspromenader rular!

Alla eventuella sökpatruller kan avblåsas.
Jag hittade hem igen.
Nu gick jag i och för sig aldrig längre än att jag kunde se bilen hela tiden.
Men jag uppskattade verkligen alla fina tips jag fick om orientering i skogen.
Mycket bra.
Jag gissar att ni har varit scouter allihop.

En annan lämplig bantningsmetod vore att bara äta sådan jag plockat själv.
Igår: 7 kantareller, en halv liter hallon och en kopp blåbär.
Det blir man inte fet på.

4 kommentarer:

Dramatisk grävare sa...

Nu har du ytterligare ett uppslag till en ny fitnessbok; Hur man överlever i skogen på en handfull kantareller och lite bär!! Det kan bli en ny storsäljare...

Julia sa...

Välkommen hem igen! Det var ändå ingen usel fångst.
Själv har jag varit på marknad och kom hem med en rökt fisk, som jag dock inte fångat själv med undantag för att jag tog emot den från tanten som sålde den.
Jag har för övrigt kört över en skunk en gång på ett äventyr i Kalifornien. Jag hade hellre kört över ett hallonsnår, det luktar nog bättre. Ketchup tar förresten bort skunklukt, kanske bäst du har en flaska med dig på nästa skogsutflykt ifall du måste fånga en bäver!
Trevlig torsdag!

Annika sa...

14 smultron lever man inte länge på heller.....

DDT sa...

Dramatisk - med tanke på hur mycket pengar jag kommer att ha de närmaste månaderna kan den där boken bli skrämmande självbiografisk.

Julia - du är ju ett levande uppslagsverk av käcka tips. Ketchup mot skunklukt? Sweet. Aldrig att jag går ut i skogen utan ketchup igen.

Annika - Sorgligt, men sant