tisdag 21 juli 2009

En enbent spökplump


Fjortisensmorsa hade ju fullkomligt rätt.
Akvarell var ju inte alls svårt.
Och fåglar var säkert ett av de lättare motiven.
.
Det vet ju alla att råkor ser ut precis som spökplumpen.
Och oftast står på ett ben.
Och har stjärten på framsidan av kroppen.
Talang, minsann.
Jorå.
.
Väldigt avkopplande också.
Jorå.
Inte alls frustrerande.
Eller svordomsframkallande.
Eller skittrist.
Inte alls.
.
Men jag känner ändå att jag kan det här nu.
Pulvermoset kallar liksom.
Jag vill ju inte göra mina 6 läsare besvikna.
Så snäll är jag.
Jag ger upp min lovande konstnärskarriär för att piffa pulvermos.
Bara så där.
.
Jag hoppas att någon kommer ihåg att nämna det i min nekrolog.

8 kommentarer:

PGW sa...

Men det var väl en himla söt pippi?

Singelmamman sa...

Tja för min del är det ok om du provar olika hobby, själv letar jag hobby men är för lat att leta. Finfin fågel, men akvarell får gå bort för mig. Vad provar du sen?

DDT sa...

Jag är en naturbegåvning. Men akvarell var verkligen skittrist. Jag funderar på att testa gyttjebrottning eller virkning eller kanske broderi.

Ulrika sa...

Jag ser då direkt talangen! Måste protestera här..

Jag har nämligen provat själv och jag skulle vara lycklig om jag presterat en så snygg spökplump!

Paula sa...

Jag tyckte att den var fin, jag. Fast jag är ju å andra sidan hyfsat obegåvad.... dock utrustrad med synnerligen god smak, så - take my word. Den är fin!

Singelmamman sa...

Tjing för gyttjebrottningen!

fjortisensmorsa sa...

Nu blir jag IMPAD!! Har du tjuvtränat? Akvarell är färg som rinner över hela pappret..så där snyggt blev det aldrig när jag målade *blänger avundsjukt på pippin*

DDT sa...

Ja, jag märker ju att ni alla har ett öga för konst. Om det vore lite roligare att måla akvarell så skulle jag starta ett galleri. Och leva ett bekymmerslöst liv i lyx. Men så kul var det inte...