lördag 11 juli 2009

Rensning pågår

Det tog emot.
Men nu har jag slängt fyra stora bärkassar med gamla kläder, handdukar och gardiner.
Trots att de säkert kan vara bra att ha.
Om det blir istid till exempel.
Hoppas att det inte blir det snart.
Det skulle vara surt.

På väg ut till soprummet kom ett sista desperat försök från min inre hamster.
Trasmattor!
Du skulle kunna göra trasmattor.
Bygg en vävstol!
Det skulle vara en riktig hobby det.
Sedan behöver du bara ett torp.
Där du kan täcka golven med charmiga hemvävda trasmattor.
Och ha pelargoner i fönstren.
Kanske en fotogenlampa...?

Jag hade kunnat gå Fight club på mig själv med en hoprullad tidning.
Men till slut hamnade kassarna i containern.
Seger!

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Herregud, du kan ta över efter Ernst. Hittar lite trasor och vips har du byggt både vävstol och torp och inrett. Typ som han gör, men jag ser hellre ditt sommarprogram.

Anonym sa...

"Rensning" saknas i din enkät! Men jag ska ha överseende med missen om du tar och röjer hos mig när du är klar hemma hos dig. :-)

Annika sa...

Tänk vad jag hade kunnat fynda i dina kassar.
*letar rätt container*

nillas liv på pinnen sa...

Och här ligger jag och kämpar för att ta det lugnt på semestern utan att få dåligt samvete för det. Ack ja.
Men det är roligt att du Ernstfixar och har det. Jätteroligt.

Korpen sa...

Välkommen till klubben! Efter mycket möda och stor vånda är även jag ett par säckar kläder lättare numera.

Men oj vad det tar emot att slänga saker. Den där tröjan skulle ju bara behöva sys om och färjas och sen är den ju så gott som ny.. om jag bara lagar hålet. Eller så kanske jag kan sy en väska av byxorna som är för små. Eller...

ja, som sagt, välkommen till AH, Anonyma Hamstrar.

DDT sa...

Singelmamman - Jag och Ernst är typ samma sak. Ungefär. Minus fårskinn. Och att jag faktiskt inte gör verklighet av mina befängda idéer.

Vildhunden - Självklart. Så snart jag är klar hemma kommer jag och hjälper dig. Håll inte andan medan du väntar.

Annika - åh? Har du ett jättestort behov av broderade dukar med fläckar som inte riktigt vill gå bort, urtvättade t-shirtar och lite trasiga handdukar? Ja, det har väl alla egentligen. Vet du något som inte jag vet? Är det istid på gång? Är det? Är det?

nilla - ja jag är himla duktig. Ca 15 minuter om dagen. Tyvärr stökar jag till de övriga timmarna. Så jag går inte direkt plus.

korpen - precis! Visst borde man kunna sy väskor av de där jeansen? För jeansväskor känns ju riktigt hett! Och om man bara lagade, färgade och sydde om de där fula skjortorna så skulle de ju bli som nya. Absolut!

Ulrika sa...

Röjning pågår här också. Dock inte av dina mer intressanta föremål, utan gamla mösspinkade madrasser och unkna 35åriga kuddar jäkkk..

Istid? tja, så känns det då här just nu, så jag skulle spara dom om jag var du.. *tipsar*