fredag 21 augusti 2009

Bolla inte med tjockisen

Jag borde sätta upp en skylt.
Vid mitt skrivbord.

Det får vara nog nu.
Jag sitter redan i bollhavet.
Inga fler bollar till tjockisen, tack.

Men det glömmer vi nu.
För det är fredag.
Paniken sparar vi till söndag.
Dit är det ju hur långt som helst.
En evighet nästan.
Eller visst?

Härifrån till måndag.
Hinner ju hända hur mycket som helst.
Lottovinst, till exempel.
Det skulle funka.
Eller så kan man bli bortförd av ett ufo.
Sådant händer.

Än så länge hoppas jag på Lotto, men på söndag är det möjligt att jag står ute på fältet och signalerar med en ficklampa för att bli upplockad.

7 kommentarer:

Agneta sa...

I know the feeling. Väldigt väl...

DDT sa...

Ska du med ut och leta ufon på söndag? Två ficklampor syns bättre än en.

Agneta sa...

Kan jag lämna besked på söndag?
Vissa söndagar har känts bra! Konstigt nog... Nu på söndag kommer jag ev vara bakis och då kan det kännas lägligt att bli hämtad av ufo.

nillas liv på pinnen sa...

Eller bortförd av en prins på en vit springare (eller på/i nåt annat, spelar mindre roll).
Man går där på fältet i sina gummistövlar och svooosch bara så är man uppsvept i armarna på en prins som för en så långt bort att man inte kan gå till jobbet på måndag...
Nåt sånt.

Osloskånskan sa...

Gå stenhårt för Lotton. Annars hamnar du väl i Hessdalen i Norge. Biiiig UFO-place, I tell you.

gladmymlan sa...

jag skrapar lotter .trisslottor för brinnande livet. man kan vinna hundra tusen i månaden i 25 år. det tyckte jag var en så där lagom extra inkomst... jo jag spelar på lotto med.
bortförd av ufo? med min lycka skulle jag bli uppslängd på nåt mystiskt experimentbord och när dom var var färdiga med mej skulle som väl skicka ner mej med armarna fastsydda på huvudet och alla skulle tro jag var en älg och en dag ....pang... ute i skogen.
trisslotter känns säkrare.

DDT sa...

stort och smått - självklart. Jag kommer att vara där. Det är drop in. Alla är välkomna.

nilla - det där låter intressant. Kan man boka in det?

osloskånskan - hessdalen säger du. Aj då. Jag är inget big fan av Norge. Men det är klart, det slår ju jobbet.

gladmymlan - jag ser inte haken i den där händelseutvecklingen? Även om jag föredrar att bli mångmiljonär, så känns det andra alternativet inte helt ointressant.