fredag 7 augusti 2009

En smärre planeringsmiss

Imorgon bitti får jag besök.
Det hade jag glömt.
Ungefär helt och hållet.

Min lägenhet är inte direkt i toppform.
Alltså kommer kvällen att ägnas åt städning.
Min plan är att se det som motion.
Vardagsmotion!
Sånt är bra.

För att verkligen komma i stämning för detta städarobicpass har jag nollställt stegräknaren, satt på mig pannband och laddat med klassisk disco i cd-spelaren.
Tänk Jane Fonda.
Så ser jag verkligen inte alls ut.

Jag tror att det kommer att bli en succé.
Jag svettas redan.
Och då har jag fortfarande inte hunnit resa mig från stolen.

3 kommentarer:

Dramatisk grävare sa...

Hejja på!! "First I was afraid, I was petrifyed"...Disco ger bra bränsle!

DDT sa...

Att överleva är just nu vad jag hoppas på.

fjortisensmorsa sa...

Kom ihåg: Kniiiip!! (du har väl trosorna utanpå? Annars är det ingen riktig aerobic!