onsdag 26 augusti 2009

Finns det vax?

Jag har ett litet dilemma.
Det handlar om mina ögonbryn.
Ja, jag sa att det var litet.
Vi kan ju inte diskutera världsfreden varje dag här på bloggen.
Okey?
Ögonbryn alltså.

Ni vet hur ögonbrynen ibland ser ut på män över 70?
Jättelånga, buskiga virvlar som når halvvägs till hårfästet.
Sådana strån har jag i mina ögonbryn.
3-4 centimeter långa och lite lätt lockiga.

Problemet är att jag i stort sett BARA har sådana.
Glest utplacerade strax ovanför ögonen.
Om jag plockar bort alla gubbstrån uppstår kala fläckar.
Små flintar helt enkelt, mitt i ögonbrynen.
Inte bra.

Jag behöver verkligen ögonbryn!
Med tanke på hur intetsägande mitt ansikte är skulle jag egentligen behöva Brooke Shields ögonbryn.
Men de är ju upptagna.
Alltså får jag göra det bästa av situationen.
Men frågan är: vad är bäst?
Fläckvisa flintar eller ögonbrynshår som plötsligt fladdrar i vinden?
Kan man klippa en tjusig ögonbrynsfrisyr?
Eller finns det månne ögonbrynsvax?

Att ta bort dem helt och sedan rita nya på en plats där Gud aldrig tänkt att det ska finnas ögonbryn tycker jag verkar vara lite överkurs.
Överkurs är verkligen inte min stil.

12 kommentarer:

T (engel) sa...

Helt enkelt...klipp av de långa stråna jäms med brynet. Fyll i med penna, små streck. Blir hur fint som helst.

:)

Anonym sa...

Klipp inte! Gör flätor av dem istället!

Visst är det torsdag imorgon?

DDT sa...

Jag tror att jag provar engels förslag först. Rasta-ögonbryn känns lite way out... Matchar inte riktigt min övriga tantoutfit.

Fan? Torsdag nu igen? Det tar visst aldrig slut.

Agneta sa...

Klipp dem, inget svårt alls, så länge du klipper rätt! Jag klippte fel en gång och hade ett kalt område mitt i ögonbrynet. Väldigt osnyggt.

Dessutom vill jag minnas att vi avskaffade torsdagarna?

Maria sa...

Jag har ett...nej... jag har det BÄSTA tipset: Hårdpermanenta jäklarna!!! Små tajta cockosmattor som de sedan trimmar med en nagelsax!

Värsta bästa!!!

Maria sa...

... som DU sedan trimmar, skulle det vara... men det förstoood du säkert...

Osloskånskan sa...

Jag klipper. Funkar bra.

Singelmamman sa...

Har just lärt mig figurklippa min buxbomboll, är nu redo att ta mig an dina ögonbryn. *undrar om jag kan använda häcksaxen?*

Catten sa...

Gör som hon här: http://ugliesttattoos.com/page/4/

Men berätta aldrig att tipset kom från mig......

nillas liv på pinnen sa...

Här måste jag börja med att uttrycka min förvåning över att folk, tydligen, KLIPPER sina ögonbrynshår. Wow, liksom.
Jag rycker alla som blir mer än ca en cm långa, tjopp, tjopp.

MEN, jag har en teori.
Jag höll inte överhuvudtaget på med mina ögonbryn de första ca 43 åren i mitt liv. Just därför har de inte utvecklats till grova, långa spiraler som på många andra som började plocka ögonbrynen i tonåren.

Så jag antar att du hör till tonårsryckarkategorin helt enkelt, eller hur! (Inte mycket att göra åt nu, men ändå.)

Den hemska tvillingen sa...

Jag tror att nilla är ute och cyklar. Jag har inte heller hållit på med mina ögonbryn men även jag har med tiden begåvats (?) med grova strån. Det är nog gener och annan skit, eller lagen om alltings jävlighet eller sådana där kors vi sägs ha att bära på.

DDT sa...

stort och smått - uttrycket "det är inte svårt alls" har yttrats precis innan många katastrofer i mitt liv. Som när jag fick polisonger... Jag vill inte prata om det.

maria - intressant...

osloskånskan - klippning leder just nu. Det kanske får bli det, då.

singelmamman - åååh, kan jag få kaniner?

catten - den där sidan ska jag ta och besöka inför varje middag. Då kanske jag äntligen kan gå ned i vikt.

nilla - nix, den teorin spricker direkt. Jag hade inte ens tänkt på att jag hade ögonbryn innan jag var 35. Jag instämmer istället med

den hemska tvillingen och konstaterat att livet är orättvist och att det är synd om människorna. Lite extra om just dem med besvärliga ögonbryn.