söndag 2 augusti 2009

Potatismospiffning

Mitt skafferi har en del gemensamt med mina övriga skåp.
Jag vet inte riktigt vad som finns där.

Igår tog jag en liten titt.
Det fanns väldigt mycket gelatin.
Oklart varför.

Men det fanns även en något dammig förpackning pulvermos.
Dags för piffning alltså.
Den som vill vara med kan förbereda sig genom att införskaffa:
bacon
värmeljus

Eller så kan ni låta bli.
Det är nog bäst.
Mina kulinariska experiment har en tendens att sluta med brännskador.
Och kebabtallrik.
Ni kanske ska gå direkt på kebaben?
Jag tar inget ansvar för ev. skador.
Bara så att ni vet.
Allt deltagande sker på egen risk.

5 kommentarer:

PGW sa...

Värmeljus ..?

nillas liv på pinnen sa...

Det går åt mycket gelatin när man konstsimmar för man håller frisyren på plats med hjälp av det.
Det är inte så att du har varit aktiv konstsimmare?

Markattan sa...

Markattan är redo vid spisen, eller värmeljuset. Sätt igång med piffningen nu, kan inte bärga mig längre.

Markattan, som har brandsläckaren och plåster framme, om utifall att

fjortisensmorsa sa...

Kan man blanda gelatin i pulvermoset?
Som en Jello..med potatis smak? Undrar Novis i pulvermos träsket

DDT sa...

PGW - Tja, det verkar funka för andra...

Nilla - Het rätt. Jag har faktiskt varit en del av svenska damlandslaget i just konstsim. Eller, jag brukade säga att jag var det när jag ville göra mig intressant på krogen. Funkade väl sådär...

Markattan - Underbart! Mitt råd är att du pantar brandsläckaren. Köper kebab för pengarna och äter den vid värmeljusets stilla sken.

fjortisensmorsa - där sa du något. Det ska vi testa nästnästa vecka. Potatismosshots. Potatis är ju nästan sprit på något vis.