onsdag 5 augusti 2009

Too much fritid

Idag besökte jag biblioteket.
Inte helt ovanligt.

Och som vanligt fastnade jag vid hobbyhyllorna.
Där hittar man fantastiska saker.
Som anvisningar om hur man virkar trendiga tofflor.
Say what?
Jag visste inte ens att man kunde kombinera orden trendig och tofflor i samma mening.
Borde inte det vara typ förbjudet?
Eller åtminstone få boken att självantända av ren omöjlighet?

Sedan hittade jag den.
En bok om hur man dekorerar med blommor.
Där visades med bilder hur man kunde snygga till sina klädnypor genom att måla dem i glada färger och rita dit söta blommotiv.
På allvar?!
Pimpa sina klädnypor?

Så mycket fritid hoppas jag aldrig att jag får.

5 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Men jag hoppas att du alltid kommer att ha tid att skriva på din blogg. Du är vansinnigt roligt.
Är du månne för lat för standup? Kör en sitdown isåfall. Det tror jag skulle bära sig och då kanske du kan slippa pulvermos.

Syltan sa...

Pimpa sina klädnypor?
Det måste väl vara lika onödigt som att pimpa sina bajskorvar innan de spolas ner, eller hur!

Catten sa...

Åfan....det är nog därför jag känner mig så otrendig; jag kan inte virka och använder inte strumpor, än mindre tofflor!!

DDT sa...

Den hemska tvillingen - jag är sjukt tråkiig live. Mer sit down depression än stand up comedy.

Syltan - Jag gissar att man redan har gett sig på varje del av hemmet innan man tar till den drastiska åtgärden att måla sina klädnypor. Hoppas jag.

Catten - Jag måste helt ha missat toffeltrenden. Precis som alla på mitt jobb. De brukar annars vara skickliga på att snappa upp saker som är inne. Men jag kanske kan bli först?

Den hemska tvillingen sa...

Ja men en sittande depression kanske också kan vara rolig för andra, något att betala för. Vem vet? Har konceptet prövats tidigare?