onsdag 23 september 2009

Och vad fick jag för det?

Glad?
Vilken utomordentlig idé.
Verkligen.

Jag var strålande munter och positiv hela dagen.
Det skulle tydligen vara bra för något.
Jag skulle få det trevligare.
Andra skulle också bli muntrare.
Och alla skulle vi vandra hand i hand raka vägen in i la-la-land.
Sure!

Det enda som hände var att jag fick ännu mer jobb.
Som jag tackade ja till i positiv anda.
(möjligtvis blev mitt leende en aning mer ansträngt framåt halv sju på kvällen.)
Nu är jag tillräckligt klar för att kunna gå och lägga mig.
Strålande idé.
Det här måste jag göra om.
Nästa århundrade eller så.

Jag hoppas verkligen att morgondagens tips handlar om bacon.
Annars kanske det inte ens blir tre dagar.

4 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Passa dig, det kanske handlar om att Våga vägra bacon...och då är det kokta fläsket stekt ska jag säga.
Håller tummarna för att det är något bra.

Agneta sa...

Hahaha!
Ja det här med att tänka positivt... det är nog bra för dem som är med i konstiga sekter. Vi andra ska gå på vår magkänsla. Det blir bäst så.

PGW sa...

Jag tror du måste tukta dina medarbetare lite mer. Lägger de mer jobb på ditt bord måste de linda in det i bacon och det ska vara en brieost längst in i högen.

Ulrika sa...

Herregud så jobbigt. Flina hela dagen.

Min livsfilosofi går ut på att skratta när något roligt sker. Sen går jag och hoppas att något roligt ska hända.

Det gör det inte.

Så jag har resignerat (rätt stavat?)
Numera ser jag mest fet och sur ut
;)