måndag 21 september 2009

Påminn mig om att aldrig göra om det där

Ingen piffig liten ostmössa.
Bara 3 nya uppdrag som låg lutade mot mitt tangentbord.
Nattsvart mörker!

Att fantisera om en rar liten ostbutik i en charmig amerikansk småstad (tänk Stars Hollow i Gilmore Girls) var ju verkligen inte rätt metod för att bli av med jobbångesten. Den blev ju istället hundra gånger värre när jag kom tillbaka till den brutala verkligheten.

Jag måste helt enkelt skaffa en annan fantasi.
Krabbfiskare?
Köra slamsugningsbil?
Telefonförsäljare?

Andra förslag?

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ja, men det kan ju vara ett bra sätt! Det gäller bara att komma på något riktigt vidrigt...
Sällskapsdam till Bert Karlsson kanske?

Den hemska tvillingen sa...

Byta plats med Anna Anka kanske?

DDT sa...

nilla - genialt!

hemska tvillingen - inte ens i min vildaste fantasi kan jag förställa mig hur det kan stå till inne i hennes huvud.

Ulrika sa...

Jag älskar programmen om krabbfiskarna i Berings Hav (påverkad av maken förstås).
Men det som det programmet saknar är just en sjungande tjockis.

Sök som greenhorn (stavas så? nå, gröngöling då)
Snälla gör det!

Perfekt liv tror jag.
Goda slantar också.

Nackdel. Tja, det mesta faktiskt, men spännande....

DDT sa...

Ulrika - du har ju så rätt. Visst är det just det programmet saknar - en sjungande tjockis! Fast jag är lite mesig i sjögång. Men man vänjer sig väl. Och de verkar ju var väldigt snälla där på båtarna. Väldigt. De skulle nog gilla mig.