fredag 18 september 2009

Yr av lycka

Det är fredag!
Det är fredag och jag är redan hemma. Det är alltså eoner av tid tills jag måste vara på jobbet igen.
EONER!
Hur mycket tid som helst alltså.
Kanske hinner det utvecklas nya djurarter under tiden?
Eller kanske bergskedjor?
Det får det gärna göra.
Gissa om jag tänker bry mig!

Fast det är klart, det vore lite jobbigt om det bildades en ny bergskedja precis här hemma på min gata.
Om det skulle bli uppförsbacke till affären...
Håll tummen för att det inte händer.
Jag vill inte ha en backe mellan mig och mitt bacon.
Inget annat heller.

Jag vill faktiskt utfärda en allmän varning.
Gå inte mellan tjockisen och hennes bacon.
All överträdelse sker på egen risk.
Om du ändå av skulle hamna där, prova att distrahera henne med en bit brieost.
Kan funka...

4 kommentarer:

grynet sa...

Sällar mig till fredagshyllningen...
Spelar fredagslåtar på Youtube, tex "Friday Im in love, med The Cure..

Markattan sa...

Tänk dig ett berg av ost. Eller ett baconberg. Då kanske bergskedjebildningen utanför huset kommer i annan dager. Bara att öppna fönstret och hala in godsakerna.

Markattan, lovar att aldrig gå emellan...

Singelmamman sa...

Läskigt. *viftar med både bacon och brie* Tyvärr är nog allt slut inom nanotid, här giillas allt lika mycket.

Ulrika sa...

Hm, jag gillar bacon och för all del brieost.
Det är ok.

Men akta dig för att ställa dig mellan mig och mina Polly, ajaj det kan gå illa.

Eller akta dig för att stå mellan mig och det jag för stunden har pippi på.
Jag minns när det var Fazers små chokladbitar med lakritsbitar i. Du vet, fyra för en tia/tjuga.

Oj, jag dreglar av tanken.
;)
....säger en del va?