lördag 14 november 2009

10 saker om tjockisen

Singelmamman tycker att jag ska skriva 10 saker om mig själv.
Lätt ju.
Jag kan hur mycket saker som helst om mig.
Det är nästan mitt specialämne.

1. Jag inbillade mig under en löjligt lång period att jag hade 36 eller möjligtvis 37 i skostorlek. Det hade jag INTE. Däremot hade jag jävligt ont i fötterna.

2. Jag är troligtvis världens sämsta minglare. Om folk inte ser väldigt speciella ut eller har extremt avvikande kläder så kan jag inte se skillnad på dem. Jag kan presentera mig för samma människa som jag tio minuter tidigare stått och pratat med. Därför är jag inte heller med i någon form av nätverk. Det är bara med största svårighet jag känner igen mina kollegor om jag träffar dem oväntat ute på stan.

3. Jag hatar glögg. Oavsett vilken variant som serveras. Varmt vin får mig att vilja kräkas. Vilket jag naturligtvis har gjort ett par gånger när jag mot bättre vetande ändå har druckit mer än 5 cl.

4. Jag har väldigt svårt att tro på övernaturliga saker. Ändå har jag jobbat i en lokal där alla, även jag, gång på gång såg skepnader skymta förbi i glasväggarna trots att det var tomt och låst. På nätterna när jag jobbade över brukade det höras väldigt mycket konstiga ljud och saker välte hela tiden. Då brukade jag sätta på P4 på hög nivå, det brukade få problemet att försvinna. Jag misstänker att det inte bara är jag som hatar Karlavagnen.

5. Jag blev akut matförgiftad och kräktes på den snyggaste kille jag någonsin dejtat. (Seriöst, vi talar filmstjärnesnygg här.) Det blev ingen andra dejt.

6. Jag blir allvarligt oroad när jag ser svensklärare på gymnasienivå skriva Hur tänker dem?

7. Jag tycker att människor som envisas med att uppdatera sin facebookstatus 5 ggr om dagen med illa stavade inlägg borde klippa sig och skaffa en kombi. Eller börja virka tofflor. Whatever.

8. Jag skulle aldrig betala själv för att gå på spa. Jag gillar inte att bli masserad, gnuggad i hårbotten, eller inpackad i lera. Jag tycker att det är obehagligt och dessutom fantastiskt tråkigt.

9. Jag är oroväckande förtjust i John Malkovich. (Jag vill dock påpeka att killen under punkt 5 inte såg ut som JM, han var av mer traditionell filmstjärnekaraktär)

10. Om alla mina foton brann upp skulle jag inte sakna dem en sekund. Det kan i och för sig bero på att jag är med på flera av dem. Det finns totalt 4 bra bilder på mig efter det att jag fyllde 11. Ingen utav dessa 4 bilder ser ut att föreställa mig - det är det som är bra.

Så, det var det hela. 10 saker om mig. Nu ska jag be 3 andra personer skriva 10 saker om sig själva. Då ber jag Vita, Vildhunden och Nell att sätta sig och berätta sanningar eller lögner om sig själva.

8 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Nähä du. Är det inte Karlavagnen som håller upp världen litegranna...?

Singelmamman sa...

Så fantastiskt, du kan bli kändis, ha eget tvprogram där du driver ut onda/osaliga andar med hjälp av Karlavagnen. (vad det nu är för program)

DDT sa...

Finnpajsaren - nej. inte på något sätt.

Singelmamman - jag har ett radioutseende, tyvärr.

XXX sa...

Å vad jag tycker om dig, fast jag är rädd att du anser att jag ska hålla mig på min kant. Ok, jag tycker om dig på avstånd. Får jag det? Som om du hade något att bestämma i den frågan....

T sa...

*ler brett* Du är underbar. Jag fnissar och mannen i soffan frågar´vad är det nu?´ så får jag läsa högt. Han älskar också dig. :-)

DDT sa...

hemska tvillingen - men vad har fått dig att tro något sådant? Jag vill ju inget hellre än att bli avgudad, dyrkad och beundrad. Hur ska jag annars kunna bli världshärskare? (min långsiktiga plan med den här bloggen)

T - Stort tack från djupet av mitt hjärta till dig och mannen. Det är sådana som ni som jag vill ha i mitt parti.

XXX sa...

Du är ju redan världshärskare på den här bloggen...ehh...var det inte så du menade?
Ja men ok, jag avgudar, dyrkar och beundrar dig i närheten också då.

DDT sa...

Mina planer sträcker sig betydligt längre än så. Tänk Djingis Khan och Alexander den store...