söndag 29 november 2009

Det var ju det där med punkterna

Finns det några Viktväktare därute?
Kan ni tala om hur många points jag får lov att äta på en dag?
Det avslöjar VV nämligen inte i sina böcker.
Vad hjälper det att jag får veta att en middag innehåller 4 points om jag inte vet hur många points jag får lov att trycka i mig?

Jag gissar att det är en hemlighet som man bara får ta del av om man är med i deras klubb.
Men jag hoppas att det finns någon illojal människa därute som kan tänka sig att avslöja det hela.
Vad säger ni?
Är ni som frimurarna, eller kan jag muta någon?
Choklad?

14 kommentarer:

Nipe sa...

Tja, nu har jag inte pointat på några år, men på den gamla goda tiden fick man 18 st. Men muta nån annan mer uppdaterad så får du säkert ett bättre svar, tjingeling!

Catten sa...

Det beror på en hel massa olika saker, kön, utgångsvikt, längd, hur rörligt jobb man har å nåt mer som jag har glömt bort - om du verkligen vill veta kan jag rota i mina papper framöver och informera dig!

Singelmamman sa...

Någonstans mellan 18 och 23 fick jag äta, för ca 10 år sedan. Men varför minns jag inte.

T sa...

Points. Jag vägde mellan 90-100 och fick äta 24 points (inte prickar) och det motsvarade 200 gram Marabou.
Om du väger 70 torde du få äta 20 points.

Sen hade de ett nyare system där aktivitet m.m spelade in.

Anonym sa...

Så här räknar du ut pointsen:

1. Är du :
Man......15
kvinna...7

2. Din ålder
18 - 20 ....5
21 - 35.....4
36 - 50.....3
51 - 65.....2
> 65.........1

3. Din vikt

hämtat från http://www.familjeliv.se/Forum-5-72/m4879328.html

Jag hade aldrig hört talas om "points" men blev nyfiken.

Lycka till! :)

grynet sa...

Jag tror att det är så här:
Lövbiff = tre points(två över ö och en över i)
Bacon = noll points, bara att vräka i sig!
Brieost = en point (över i)
Hänger du med?

Markattan sa...

Jag har inte en susning men tycker att grynet verkar ha hittat en klok hållning.

Markattan, född ironisk, med tanke på förra inlägget...

DDT sa...

Ni är ju bara för bra! Allihop. Fast jag tror nog att Grynet är allra bäst. En sådan grym teori!

MonasUniversum sa...

Nu är ju jag fortfarande medlem trots att jag har glömt var deras brevlåda ligger.

Jag vet ju vad du väger men inte hur lång du är, dock är jag rätt säker på att du ska äta 18 points. Med lite jävla tur 19.

Jag ska äta 21 och jag väger bra mycket mer än du.

Är ganska säker på att jag har rätt.

Magica de Hex sa...

Man får äta fritt antal potatisar!

DDT sa...

Mona - 18?? Det är fan inte mycket. Det viktväktarna anser vara en portion överensstämmer inte alls med min världsbild.

Magica - På sanning? Finns det några andra saker som inte har några points?

MonasUniversum sa...

Läkerol...har jag för mig..

Smultronblomman sa...

Beror på vikten. Ju mer du väger desto fler pionts. Jag körde för ett antal år sedan och när jag kom under 70 kg fick jag äta 18 tror jag. Man måste äta ett minimum på 16 om dagen men kan spara ihop och svulla på helgen. Det finns massor med noll points.

kastrullis sa...

Jag fattar inte varför man ska äta points när det finns kanelbullar? Och choklad. Och semlor...