måndag 28 december 2009

Evigheten var visst inte så lång

Det var värst vad tiden gick fort.
Och i morgon är det måndag.
Eller idag, om man ska vara noga.

Jag försöker hitta någon bra och rimlig ursäkt för att jag sitter och jobbar nu.
Halv fyra på morgonen.
Det går sådär...

Men nästa år.
Då kommer det att bli heeelt annorlunda.
Ni kommer antagligen inte ens att känna igen mig.
Smal.
Effektiv.
Positiv.
Ordningsam.
Ekonomisk.

Mitt nya förbättrade jag förväntas dyka upp den 1 januari.
Jag gissar att det kommer att heta Berit.

8 kommentarer:

Magica de Hex sa...

Instämmer i smal – Viktväktarna here i come!

nillas liv på pinnen sa...

Du ska också genomgå metamorfos! Vad otippat...

XXX sa...

Och Berit känns ju stabilt på något vis, småtrevig och en hejare på att baka nyttiga kakor med kli och morötter. Åj så skåj det kommer att bli.

DDT sa...

magica - ja jäklar vad smala och snygga vi ska bli!

nilla - helt otippat. Jag är så förvånad att man skulle kunna välta mig med ett digestivekex.

hemska tvillingen - jag tycker mig skönja en gnutta ironi där. Sådant gillar jag inte.

Ulrika sa...

Tja, Berittypen låter lite tråkig för mig.
Att du inte satsar på en Franciskiatica eller Methropolucia eller nåt annat lite exotiskt.
Det känns liksom lite mer DU
;)

Du är bäst!
Redan nu alltså.

Madlar sa...

Jajamen, redan börjat mitt nya liv, aktiverat mig på GI (igen)men tänkter nog att det är Gertrud som kommer att träda fram.

XXX sa...

Ironi? Vem, JAG? Skulle jag ägna mig åt slikt? Nähä...

Lillian sa...

Snacka om huvudet på spiken... Hur många lullar inte runt i den vanföreställningen? Det är bara att ställa sig i kön! ;-)