tisdag 26 januari 2010

Det fulaste fula

Det är som sagt lite stressigt nu.
Jag har så klart inte tid att blogga.
Och samvetet skaver för alla roliga och fina kommentarer som jag inte ens har kommenterat.
Att väga mig har jag glömt.
Min kost består av snabbmat och smörgåsar.
Det kan jag leva med.

Lite jobbigare är att jag har varit tvungen att flytta min tvättstugetid två gånger.
Vilket betyder att jag nu är nere på de där kläderna som man sparar för att de kan vara bra att ha.
Typ om man ska måla om huset. (som man inte har)
Eller gå ut och plocka svamp. (vilket man aldrig gör ensam och alltså aldrig använder de där allra fulaste kläderna)
Eller om man ska bli eremit och bosätta sig i en grotta. (I wish)
De kläderna är jag inne på just nu.

Självklart är det just då jag också passar på att hänga med modeller och stylister.
Så klart.
När annars?

Snart måste jag antingen tvätta eller shoppa.
Annars står valet av arbetskläder mellan skidoverall och nattlinne.
Vad säger ni?
Visst är skidoverallen ett bättre val till jobbet?

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag skulle satsa på nattlinne ;-) fast overall kanske passar vädret bättre :-/ Satsa på att tvätta, det nyinköpta ska ju va en storlek mindre sen!

Ewa sa...

ta overallen så inte de där modellerna och stylisterna blir helt knäckta. Dessutom säger smhi att overall blir ett bra val...

Singelmamman sa...

Visst är skidoverall det bästa, om du bodde häruppe där vi har snö. Annars klart nattlinne, om det är tunt, silkit och lite spets. Fetglöm det om det är bomull, fleece eller ngt annat tjockt material.

Agneta sa...

Du har nattlinnet under overallen, som du givetvis tar av dig! Tadaaa!

Ulrika sa...

Varför välja?
Bägge två skulle jag ta.

Fast jag har kläder för krisdagar i massor. Har massa myspysbyxor med färgfläckar, hål och nernötta.

Bra att ha i form av tvättmaskinsbortfall.

Samma med fläsket, bra att ha i form av svält (som att det någonsin kommer att hända!)

wettexvärlden sa...

Jag tycker å min sida att du ska nattlinnet ovanpå overallen. Såna där fotografer och modemänniskor har så konstig smak så de tror säkert att det är något nytt och snajdigt. Värsta designerstassen.
Kör hårt baby!

veronica sa...

Här är det oxå nästan tomt i garderoben, vilket betyder 73 tvättkorgar fulla. Fast jag är den enda som "bokar tid" på min egen tvättmaskin, alltså är den ledig jämt. Häromdagen när jag åtminstone tänkte på tvätten, så slog det mej. Har man inte för mycket kläder. Borde eg. bara ha typ 2 uppsättningar, då bleve det nog tvättat oftare och aldrig överfulla korgar..

För övrigt håller jag med dom som tycker att du ska ha båda delarna på dej. Skiddress bra som ytterplagg och nattlinnen kan du väl piffa till med ett skärp. Det kallar jag styling;)

Hedvig sa...

Du glömde det tredje alternativet:
nakenfis!

Piia sa...

Välj nattlinnet o leggings.