fredag 6 augusti 2010

Panik, panik - potatislik

Men, men, men...
Min semester är alldeles strax över!
Hur kunde det gå så här?

Nu är det ju bara en helt vanlig helg kvar tills jag ska börja jobba igen.
Och jag har inte vunnit på lotto.
Jag har inte skrivit någon bok.
Jag har inte ens lagt upp någon strategi för hur jag ska överleva till julledigheten.

Om jag inte kan övertyga Världsbanken att låna mig en massa pengar som de aldrig kommer att få tillbaka (tja vissa länder fixar det ju...) så kommer jag att nödgas gå till jobbet på måndag.
Jag som inte ens blivit smal, snygg och vältränad.
Det var ju inte alls vad jag hade tänkt.
Fyra veckor kändes som en evighet de där första semesterdagarna.
Bah...
Tog ju slut direkt, ju!
Jag vill reklamera min ledighet. Var gör man det?
Är det riksdagen eller regeringen som har hand om sådant?
Ja, jag sov mig igenom samhällskunskapen...

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Har du inte blivit smärt och smidig under semestern??
Märkligt. Måste vara nåt fel.

Själv kan jag ju säga att mjukglass är himla gott.. Kakor också. Vanlig glass går ner det med.

Viktminskning? Inte särskilt troligt kanske, men vem vet?

Magica de Hex sa...

Om du hittar något ställe att reklamera till är jag gärna med!

Pinglan sa...

Gör reklamationen hos din chef.. ;P

XXX sa...

Å vad jag är tacksam över att jag har två veckor kvar innan det är dags. Hur kan det ens vara dags??? Va? 5 veckor skulle ju vara en evighet och nu är det mindre än hälften kvar av evigheten...Jäääävligt kort evighet måste jag säga.

Shamrock sa...

Samma här. Börjar på måndag men jag funderar på vart semestern tog vägen, verkar som om jag missade den

Smultronblomman sa...

Om man är över 40 och arbetar inom offantliga sektorn så som landsting som inte bolagiserats har man 6 veckors semster. När man sedan börjar i privat sektor ser man till att få samma villkor. Vilket betyder att jag, som varit en vecka i Egypten i februari, taigt en vecka i juni när Smulan tog studenten och nu haft tre veckor, har lite mer att ta ut i höst! Lyllops mig som dessutom sparat 12 dagar från förra året! Har du bränt allt nu??