onsdag 9 februari 2011

Härmapa

Jag vill också.
Fru Venus gör det.
Agneta gör det också.
Dessutom gör mitt rättesnöre i blogglivet - medelåldersfrågespaltsinnehavaren - Nilla det också.

Jag vill också skriva en bok!

Ett problem bara.
Jag vet inte vad jag ska skriva om.
Det är inte så att jag saknar idéer. Jag har bara lite svårt att välja mellan dem.
Så vad göra?
Lösningen är ju hur enkel som helst.
Ni får bestämma!
Svara nu genast på enkäten borta till höger så kan jag sätta igång om en vecka eller så.
Eller så fort jag nu lyckas få upp den.

Jag kommer att följa ert råd slaviskt.
Åtminstone så länge ni inte röstar på poesi.
Gör ni det svarar jag inte för följderna.

14 kommentarer:

Småländskan sa...

Alltså! Det behövs absolut inga idéer, bara de är beiga! Fråga Nilla, hon vet allt om sånt som inte behövs i den beiga världen. Vadå till höger, här?

DDT sa...

NU! Är enkäten klar. Varsågod och välj!

Lippe sa...

Jag är lika förvirrad som Småländskan!!!

Lippe sa...

Aha! Nu släppte förvirringen :)

XXX sa...

Jag är förhindrad att rösta. Jag ser enkäten men det fanns inga val som föll mig på läppen.
Jag tycker nämligen att du ska skriva en bankbok!
Vore inte det fint va? En alldeles egen som du kan fylla med hur många fina belopp som helst!

Småländskan sa...

Just det! Nu ser jag! Och jag röstar på Naturlyrik, glad, eftersom jag inte har en aning om vad det betyder!

Singelmamman sa...

Bibliotek gillar jag. Blir lite orolig bara om ungdomarna ska ta hand om det. Men det kan bli intressant. Och kokbok, bacon. Inser att vi har så många lika intressen.

Mångmamma sa...

Finns bara ett självskrivet ämne, anser jag!
Fantasy, magiskt bacon!
Kan det bli bättre?

(Fast inom denna parentes vill jag bara meddela att även jag plitar och knåpar på något som kanske kan pressas in mellan pärmar så småningom.Fast säg det inte till någon!)

Anonym sa...

Det valet var lätt. :-)
NATURLYRIK naturligtvis! :-D

Anglinder, förstås! sa...

Saknar alternativet
Silvertejp kryddat med bacon!

DDT sa...

Lippe - det tog lite tid att fixa enkäten bara...

hemska tvillingen - självklart är alla förslag välkomna. En bankbok alltså, det tycker du?

småländskan - det där med glad, blad, vad, var mest en demonstration av min obefintliga talang på detta område.

singelmamman - bibliotek är ju bara bästa platsen på jorden. Så lite ungdomsskräck på biblioteket kan väl inte bli fel?

Mångmamma - du med? Fantasy alltså! Tja, varför inte. Konkurrensen inom genren magiskt bacon kan ju inte vara mördande precis.

vildhunden - men är du helt ond eller? Jag har sagt att jag inte kommer att svara för följderna, men jag varnar redan nu för att de kan bli drastiska. Rimmade blogginlägg om vårblommor och sådant. Och så är det ditt fel! Tänk på det!

Anglinder - som jag ser det har silvertejp sin givna plats i alla nämnde genrer.

reneesfotoblogg sa...

BACON, så klart! Och har du sagt a så får du säga b, alltså båda.
mvh R

nillas liv på pinnen sa...

Va?
Måste man ha en idé innan man börjar skriva?

För övrigt har du redan skrivit en bok. Den heter Tjockisen sjunger

DDT sa...

renee - menar du att jag både ska skriva en kokbok och en fantasyroman? Med bacon? Åååååkaaj!

nilla - inte vet jag! Men jag har alltid föresteällt mig att det skulle vara praktiskt att ha en idé. Kan ju vara helt fel.
Har jag skrivit en bok som heter Tjockisen sjunger? Då måste jag varit full. Eller så har utomjordingarna gjort det medan jag varit kidnappad.