tisdag 15 mars 2011

Dagens två toppnoteringar

Jag har lärt mig att det finns något som heter snöloppor!
Hemska tvillingen skrev det först.
Det lät ju helt galet, men sedan frågade PGW om jag hade varit ute och knatat på en äng eller en gräsmatta där snön precis smält. Och det var ju precis vad jag hade gjort!
Snöloppor alltså?
Aldrig hört talas om.
Ska man inte ens få glädjas åt att snön smälter utan att behöva oroa sig för loppor?
Det är fan ingen ordning på världen.

Dagens andra höjdpunkt är att jag är helt befriad från träningsvärk!
Jag tolkar detta som ett bevis på att jag uppenbarligen redan är vältränad och alltså har slängt bort en massa pengar på träningskort helt i onödan.
Jag är medveten om att det finns andra tolkningsmöjligheter, men de väljer jag att bortse ifrån.
Vältränad, punkt slut!

7 kommentarer:

XXX sa...

Japp, men vanliga medel mot klåda som du använder mot dina myggbett funkar mot den här klådan också och det är ju en tröst i bedrövelsen.

Madlar sa...

Ja, ännu en bekräftelse på att snö är något fullkomligt meningslöst o onödigt ;)

Mångmamma sa...

Vi har ett "avloppstroll" som bor i vårt avlopp.
Hen äter "avloppor"!

Undrar om de är släktingar med dina snöloppor?

DDT sa...

hemska tvillingen - det har faktiskt redan slutat att klia. Några pyttesmå sårskorpor är allt som minner om denna gåta.

Madlar - Word! Så totalt meningslöst. Om snö nu inte ens garanterar att man slipper bli biten av småkryp, vad ska man då ha den till?

mångmamma - är det avloppstrollet som får avloppet att klucka? I så fall har jag ett eget.

PGW sa...

Avloppstroll alltså? Då har jag nog en hel poltergeist för det morrar i mina rör.

Klankis sa...

Vänta bara du, det brukar bli värst efter ett par dagar :-)

DDT sa...

pgw - creepy. Skriv en spökhistoria om det!

Klankis - man tackar! Vilken oväntad överraskning. Det kommer alltså att bli värre? Som vanligt alltså...