onsdag 30 mars 2011

Gott, då kan jag stanna hemma i morgon!

På spårvagnen idag möttes jag av följande upplyftande budskap.

Utan geologer stannar Sverige.

Där ser man.
Nu vet inte jag så noga vad geologer gör...
Jag gissar, knackar på stenar, vänder på stenar, petar på stenar och kör stenar genom elektronmikroskop.
Kanske slickar de lite på stenar också.
Inte visste jag att det var sådant som höll landet i rullning.
Stiligt jobbat, geologer!
På allvar, jag är djupt tacksam.
Och eftersom ni håller igång ruljansen så gissar jag att jag kan stanna hemma i morgon?
Jourhavande geolog hoppar antagligen in om det behövs.

Vilken tur att jag inte blev geolog. (As if...)
Jag hade aldrig orkat bära det ansvaret på mina späda axlar.
Geologer = mina nya idoler.

7 kommentarer:

Mångmamma sa...

Tack!
Nu fick jag äntligen något konkret att hålla mig till när min socionomstuderande stora dotter undrar över vad hon ska bli när hon blir stor.
Eller vad jag ska råda storsonen att välja för inriktning i livet, nu när han går ut gymnasiet i vår!
Bra där - geolog alltså!

Agneta sa...

Ah. Jamen då kan jag ju stanna hemma i morgon, med gott samvete!

DDT sa...

mångmamma - ja, rekommendera geologjobbet till alla ungdomar du kommer i kontakt med. Då kan de hålla igång landet så kan vi andra få vila oss lite.

stort och smått - du är alltså inte heller geolog? Perfekt! Då har vi ledigt i morgon.

Singelmamman sa...

Men HUR håller de igång landet? Rullar de stenarna så att det är fart på landet? Eller hur går det rent faktiskt till?

PGW sa...

Såsom kamrat till en bunt geovetare, som är snudd på geologer kan jag rapportera att det är allsidiga människor. De har koll på diverse klurigheter om vad som händer om man häller giftiga saker i naturen och sådant, de vet en massa om det som är runt stenarna också. Vad jag förstått är samtliga civilingenjörer i botten och det är allmänt händiga människor. Så vi andra kan definitivt ta ledigt imorgon.

Livet just nu sa...

Kanske spottar de på stenar också?
Vad mig anbelangar får de göra vad de vill, både på och vid sidan av stenarna. Jag kommer definitivt att ligga på soffan.

DDT sa...

singelmamman - jag har absolut ingen aning. Men jag vet å andra sidan inte hur min dator fungerar heller. Jag nöjer mig med att den gör det. Ibland är det bättre att inte veta.

pgw - vad bra. då överlåter jag med varm hand landet till dem och tar lite ledigt. Hoppas att de vill gå upp klockan fem i morgon bitti och skriva en text, för det är vad jag borde göra

livet just nu - visst är det skönt att luta sig tillbaka och låta någon annan ta ansvar för rubbet. Hade jag vetat det tidigare så hade jag aldrig ansträngt mig så mycket som jag trots allt gjort.