tisdag 10 maj 2011

Klart att jag hade anledning

att blir arg.
Men eftersom jag hade tagit ut det mesta i förskott lyckades jag ta kundens kritik med fattning.
Att bli idiotförklarad och förolämpad hör till jobbet.
Dessutom var det inte jag som råkade värst ut, den här gången.

Så istället för att skumma av ilska hade jag en riktigt trevlig dag.

Kanske borde jag praktisera detta i en större skala?
Om jag ägnar ett par dagar åt att gruva mig över hur jobbigt det kommer att bli att behöva tokstäda så kanske det känns lättare när jag väl gör det.
Fan tro't.

6 kommentarer:

Vita sa...

Alltså jag tror ju inte på att städa förutom med extra PMS i kroppen.
Helig ilska is the shit!
Har du förresten sett att jag har en ny Ledi-inspirerad omröstning?

Helena sa...

Behöver du ofta bli sådär arg på jobbet? Låter jobbigt.

Singelmamman sa...

Usch ja, de där trista "det är ditt fel och om det inte är ditt fel borde det vara ditt fel" mentaliteten hos kunder är bra att träna inför.
Skönt att din dag blev så glad!

DDT sa...

vita - jag tror inte på städning - punkt.
Ledin-omröstning? I'm on my way as we speak.

helena - oroväckande ofta. Fast vissa dagar är det champagne och party också...

singelmamman - jag tror inte att det är möjligt att någonsin vänja sig vid att kunder tror att man kan läsa deras tankar. "Jo, visst har jag skickat ett skriftligt godkännande på det där - men det betyder väl inte att jag inte har rätt att ändra mig när allt är klart. För jag fattade inte att det skulle bli sådär. Jag tänkte mig något helt annat..."

Lippe sa...

Hehe! Jag har haft några jobb som innefattade kunder och jag brukade efter ett tag på varje ställe återigen konstatera att det här jobbet är egentligen helt ok, om det inte vore för kunderna!!

DDT sa...

lippe - de flesta jobb vore en enkel match om det inte vore för just kunderna...