måndag 4 juli 2011

Jobbar lite

Det där med semester är väl ändå lite överskattat?
Visst?
Man kan ju bli helt försoffad och debil av att bara vila.
Det är jag nästan alldeles säker på.

Sååå, därför jobbar jag lite idag.
Bara därför.
Det är förstås inte alls så att jag hade förträngt/glömt/rent-ut-sagt-struntat i ett jobb jag hade lovat att leverera den här veckan.
Nejdå, inte alls.

Jag tycker att det är kul att få lite intellektuell stimulans.
Och utmaningar.
Utmaningar är ju nästan det bästa som finns.
Lika kul som mjältbrand.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag beundrar såna som dig som inte drar sig för att jobba och som bara slänger ihop ett jobb med vänsterhanden på semestern utan att klaga.

DDT sa...

Ja du vet, gnälla över småsaker är ju verkligen inte min stil. Sån är jag!