tisdag 19 februari 2013

Godis vi saknar

Någon har hittat hit genom att googla Fazer Mintkaka.
Det önskar jag att någon inte hade gjort.
För nu längtar jag något alldeles väldigt efter just en sådan.
Vart tog de vägen, egentligen?

Är de pensionerade på solkusten tillsammans med Riff-tuggumminen?
Sitter de där feta och svettiga och klagar över de svenska skatterna, för att sedan glatt resa hem och utnyttja den svenska sjukvården när de blir skröpliga?
Ok, kanske inte just det, då.
Men borta är de.
Och betydligt mycket mer saknade än de flesta utlandssvenskar.

Jag ska nog inte jobba mer ikväll, känner jag nu.

3 kommentarer:

Aurora sa...

Det bästa godiset är just mörk choklad med mintcreme i. Mums.

Singelmamman sa...

Är det verkligen tillåtet att ta bort godis hur som helst? Vet EU om detta?

DDT sa...

aurora - jag gillar egentligen inte mörk choklad. Men i mintkakans fall är jag beredd att göra ett undantag. Men var är den?

singelmamman - precis. tänk om EU kunde ägna sig åt lite vettigare saker än att räkna får och dela ut stöd till fiskerinäringen. Då skulle det där politikerföraktet försvinna. Vilket parti ska egentligen ta upp återinförandet av Riff i sitt partiprogram? En klar vinnare!