onsdag 27 mars 2013

Jag vet hur det känns, Västtrafik

Den här veckan har Västtrafik haft problem med realtiden.
Det är ett uttalande jag kan sympatisera med.
Jag fattar inte alls vart min tid tar vägen.

I dag har jag enligt klockan tillbringat åtminstone 8 timmar på min arbetsplats. Ändå har jag uppenbarligen inte producerat mer text än vad jag rimligtvis borde klara av på cirka 45 minuter. Vad jag har gjort istället är en gåta.

Visserligen fanns det tårta, men hur mycket tid kan man egentligen ägna åt en sådan? Inte 7 timmar och 15 minuter, va?

Nu ska jag betala räkningar. I det här tempot lär jag vara färdig med det lagom till påskafton.
Så opraktiskt.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag är ganska säker på att jag skulle kunna lägga mycket tid på tårta. Kanske inte sju timmar. Men nära. Fick du betalt för mer än 45 minuter tycker jag inte du behöver bekymra dig...

DDT sa...

Inte för så värst mycket mer, tyvärr. Annars hade det ju inte varit något större problem. Att sitta av tid och få betalt för det är verkligen inte den sämsta sortens arbete.
Åtminstone inte för en sådan som jag, som har svårt att uppskatta de finare nyanserna av hårt jobb.