måndag 11 mars 2013

Ska vi slå vad?

Jag har klippt mig och färgat håret.
Det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig.
Frisyren blev mesig och färgen blev för mörk.

Fast det hade jag kunnat leva med.
Det som stör mig är de mörkbruna fläckar jag numera har i ansiktet eftersom frisören inte var så noga med att torka bort den hårfärg som inte hamnade i håret.
Eller i öronen.
Jag har ägnat hela söndagen åt at gräva ur mörkbrun färg ur hörselgångarna.

Jag tröstar mig med vetskapen om att få männsikor faktiskt tittar på medelålders kvinnor. Med lite tur är det ingen som märker något alls.
Jag gissar att 1 av 20 kommer att märka att jag gjort något med håret.
Håll tummarna för det!

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Om någon frågar så säg att du fått fläcktyfus. Garanterat att dom lägger märke till dig!

DDT sa...

Ååååå, det var en bra idé. Har man fläcktyfus får man säkert inte vara på jobbet. Jag gillar att inte vara på jobbet. Nästan det bästa jag vet att vara faktiskt.