tisdag 28 maj 2013

Ett jättebra målartips

Om ni har tänkt att måla en dörr... kanske i dalablått, vad vet jag? så har jag ett jättebra tips:
gör det inte direkt efter lunch.

I alla fall inte om lunchen sveptes ned med två öl.
För det blir man nämligen kissnödig av.
Och kanske lite okoncentrerad.
Fast ändå viljestark och envis.
Så envis att man absolut ska måla klart innan man går och kissar.
För annars så... äsch, det finns fan ingen logik i det hela. Att det ska bli klart är helt enkelt bara något man får för sig. Eftersom man tror att man kan hålla sig.
Och det kan man kanske.
Vad man däremot inte kan är att hålla reda på sina fötter.
Och då kan det hända att man trampar på den där smala plankbiten som man använt för att röra om i färgen med.

Och det är verkligen en jättedålig idé.
Verkligen!

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha, sååå bekant! Jag ska alltid göra färdigt det jag håller på med hur nödig jag än är - väldigt dumt. Men jag har aldrig trampat i färg. Ännu...

Mångmamma sa...

Hm, så vitt jag minns har jag inte målat någon dörr idag - men vad vet jag?
Det låter som något jag skulle kunnat ha gjort...?!

Singelmamman sa...

Tsss. Vad vore måleriet utan att trampa runt i färg! Så himla pittoreskt.

Knasterfaster sa...

Jag trampar ALLTID på den där omrörarpinnen. ALLTID. När jag målar alltså. Inte annars. Jag behöver inte ens dricka öl och vara kissnödig för att lyckas med det. Blev den fin då, dörren?!

reneesfotoblogg sa...

Om man kunde koncentrera sig lika bra på något av vikt, t ex städa som man koncentrerar sig på sin egen kissnödighet så skulle mycket vara vunnet.

Anonym sa...

Ha ha ha, hos mig är det katten som brukar trampa på burklocket(ja han är annorlunda) och sedan sätta fart genom huset.

Många tassavtryck blir det på de mest konstiga ställen.

Agneta sa...

Att behöva kissa är sååå onödigt! Och tråkigt.

DDT sa...

fru venus - mitt bästa tips är att helt enkelt leja ut jobbet till någon annan. Himla synd att man inte kan göra det med toalettbesöken.

mångmamma - duktigt av dig att låta bli.

singelmamman - verkligen. och nu måste jag måla om trappsteget utanför också. Varpå jag kommer att få färg på nästa sak, som sedan måste målas om... Jag har skapat en evighetsmaskin. Fan!

knasterfaster - det är något magiskt med den där pinnen. Ganska fint blev det. Om man inte tittar så noga alltså. Och från långt håll. Och är lite närsynt.

renee - vore ju enormt praktiskt. Men känns ungefär lika möjligt som att baka utan att få mjöl på tröjan.

anonym - min katt brukade springa med huvudet före in i stängda dörrar. Jag är inte säker på att katter verkligen är så där smidiga och smarta som det påstås. Det kan vara ett rykte de har spridit ut själva. Katterna alltså.

Angeta - fantastiskt tråkigt. Men på jobbet kan det vara en välkommen ursäkt för att få gömma sig på toaletten en stund istället för att skriva tråkiga texter om tekniksprång och digitala objekt som man inte förstår något av.