onsdag 29 maj 2013

Men kolla!

Hemmagjorda tulpaner.
Jag är så stolt så att man skulle kunna tro att jag värpt dem själv.
Det har jag inte.
Men jag ägnade säkert 8 minuter åt att peta ned lökarna i höstas.
8 minuter är ungefär så länge som jag tycker att trädgårdsarbete är riktigt roligt.
Precis som med allting annat.
Det skulle kunna vara förklaringen till att jag har så svårt att hitta en hobby.
Man hinner inte sticka/måla/bygga/skriva/gjuta/dreja/smida/sy så värst festliga saker på 8 minuter.
Synd.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Väldigt synd att saker inte hinner göras på åtta minuter. Jag är säker på att jag skulle ha minst tio hobbier att ägna mig åt i så fall.

Mångmamma sa...

Åjovars - du hinner definitivt med en finfin hobby på 8 minuter - underbart trumpna och hejdlöst roande blogginlägg kan ju inte ta så värst många fler minuter att plita ner.
Eller?
Puss på dig!

Anonym sa...

Åh, vad jag känner igen mig. Speciellt när det gäller trädgårdsarbete...träningsvärk får man och skitiga naglar. Och vad är ogräs och vad är blommor som kommer?

DDT sa...

singelmamman - Precis! Som att sy till exempel. Det vore kul att kunna. Men efter 8 minuter har jag bara hunnit plocka fram maskinen, trä på tråden och sedan har jag hunnit bli uttråkad. Det är knappt att undertråden hinner trassla sig innan jag har tröttnat.

mångmamma - man skulle ju kunna tro det med tanke på kvaliteten... Men jag är sällan så snabb. Varje gång jag sätter mig vid datorn så försvinner en timme. Fan vet hur det går till?

anonym - den där skillnaden undrar jag också över. Viken dag som helst ska jag ta reda på det. Om det tar mindre än 8 minuter, vill säga. Annars kommer det nog inte att hända.