onsdag 22 maj 2013

Utmattad

Man vet att man inte är helt skärpt när man läser rubriken "Mitt livs största förhoppning" som "Mitt livs första förstoppning" och tänker att nu jävlar har alla riktiga nyheter verkligen tagit slut.

Jag har absolut ingen anledning att vara så här trött.
Jag går och lägger mig i hyfsad tid.
Det är inte det minsta stressigt på jobbet.
Kroppen verkar vara helt frisk.

Men hjärnan...
Inte påslagen.
Jag känner mig monumentalt uttråkad och så trött att jag bara inte orkar med någonting alls.
Städa - Ha!
Tvätta - Skulle inte tro det!
Köpa nya skor - Men det är ju flera hundra meter till skoaffären.
Fila naglarna - Tråååååkigt.
Äta bacon - Ääääh det är för jobbigt att ta fram stekpannan.

På allvar! Inte ens bacon påverkar min livslust just nu.

My god, vad trött jag är på mig själv.
Är det någon som har några bra tips på hur man gör en omstart av sin personlighet?
Vad tror ni om att försöka göra tvärt om med det mesta under några dagar? Kan det rubba cirklarna kanske? Ska jag gå och lägga mig klockan nio på kvällen? Fasta? Detoxa? Ringa och skälla ut någon? Söka nytt jobb? Bli vegan? Gå och simma före jobbet? Jogga på kyrkogården klockan halv tolv på natten? Läsa en självhjälpsbok? Möblera om?

Min vanliga metod, att stirra rätt ut i luften, har hittills visat sig vara en sorgligt ineffektiv metod för att lösa just detta problem. 

4 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Alltså seriöst,
allt du listade i inlägget känns som det skulle kunna vända upp o ner på vardagen och generera nystart,
eller kroppschock i allafall...
;-)
Är du inspirerad, gör nåt,
själv var jag hos doktorn idag och tog ett gäng prover (de drog 3 eller 4 rör blod - tittade inte så noga eftersom jag hade fullt upp med att inte svimma...)
hoppas få svar på varför jag är så sjukt trött mm.
- men det dröjer nog en vecka eller så

Singelmamman sa...

Hm. Vitaminer? Att äta alltså. Tänker att jag ska vara tydlig nu när du verkar lite ur slag.

reneesfotoblogg sa...

Skriv till "Fråga Doktorn" vettja, så ska jag se om jag kan svara. Kan vara Utmattningssyndrom med en liten släng av vidbrändhet toppat med vårtrötthet. Låter det som något du kan identifierade dig med?

DDT sa...

helena - usch, blod ska helst stanna inomkropps om jag får välja. Läskigt. Hoppas att de hittar någon lagom brist som går snabbt och enkelt att åtgärda.

singelmamman - inte bara titta på dem i matbutikens hälsokosthylla, alltså. Tja varför inte. Jg är beredd att testa vad som helst.

renee - det låter som en korrekt beskrivning ja. Kanske ihop med den likaledes festliga årtidsbunden depression. Våren är inte min bästa tid på året.