fredag 14 mars 2014

Winter is coming

Om man ska tro SMHI, alltså.
Jag känner mig lite kluven inför detta.
Å ena sidan oroar jag mig väldigt för mina tulpaner (och de där andra lökarna* som jag satte i höstas men inte för mitt liv kommer ihåg vad det var) som förra helgen hade tittat upp nästan 10 centimeter.
Å andra sidan har jag inga vårkläder som jag inte hatar!
Lite nöjd och lite oroad, med andra ord.

Men mest nöjd.
Det är ju ändå fredag.

*Vad finns det egentligen för saker som kommer upp ur lökar? Elefantgräs? Hyacinter? Purjo? Höns?

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Sprätthöns kanske. Men jag tror att vårlökar räknar med nattfrost både en o två gånger. De klarar sig.

DDT sa...

Det känns tryggt. Det vore ju för tråkigt om de frös ihjäl innan jag fick se vad det är för något. Frågan är förstås om jag kommer att fatta vad det är även om de faktiskt kommer upp? Jag är inte något vidare bra på blommor. Eller höns.