lördag 17 maj 2014

Sooooool

Det blev 2x15 minuter.
Tanken på att tvinga mig själv att börja springa tre gånger fick mig att välja den varianten.
Och det gick!
Jag kan numera jogga 15 minuter!
Inte illa för någon som för några veckor sedan plågade sig igenom 90 sekunder.
Att en massa människor idag springer Göteborgsvarvet tänker jag helt enkelt ignorera.
Det finns folk som gillar aubergine också.
Att vissa människor är obegripligt konstiga får man helt enkelt acceptera.

Och nu har solen kommit tillbaka.
Då kan man plocka fram ogräsjärnet och rensa landet.
Eller hänga på sig röjsågen och ta bort lite sly.
Eller måla ladudörren.
Eller ta trimmern och försöka göra något åt det där gräset som blivit 30 centimeter högt helt plötsligt, så att man sedan kan ägna 2 timmar åt gräsklippning.
Eller så kan man dricka saft.

Dessa svåra val!

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Folk dör under Göteborgsspringet så glöm det. Jsg ska börja testa imorgon igen, kommer jag upp i din nivå är jag mer än nöjd.

DDT sa...

Helt rätt. Det enda jag riskerar att dö av under mina rundor är tristess.
Ska du testa? Vad kul! Ser fram emot rapporter.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, jag älskar aubergine :)

DDT sa...

I will not - jag är säker på att man kan gilla aubergine och ändå vara en fin människa. Även om det är lite konstigt.