söndag 27 juli 2014

Ok, men nu då

Det går ju faktiskt nästan inte att börja ett nytt liv när det är 30 grader varmt.
Om inte det nya livet främst består i att man ska börja svettas mer, förstås. Men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

Men nu ska det tydligen bli svalare väder.
Det har visserligen inte kommit hit till torpet ännu, här är det just nu 28 grader varmt och fortfarande kruttorrt, men jag har inte gett upp hoppet än.
I eftermiddag ska det börja regna sägs det.


Så i morgon borde mitt nya liv kunna börja.
Frågan är bara vad det ska innehålla?
Det känns som om jag borde ha en plan.
Utöver det där med att svettas lite mindre, alltså.

Måste visst tänka lite.
Åååh, vad jobbigt.
Jag börjar redan tröttna på det här projektet.

5 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Regnet kom hit igår em tillsammans med åska och temperaturen föll tio grader. Nu, tänkte jag nu ska jag ta tag! Men turligt nog regnade det ganska länge så det blev uppskjutet till idag och vilken röta, det är lika varmt idag igen. Jag lägger projektet på is tillsvidare.

aino sa...

det nya livet och nya planerna får nog vänta tills det blir svalare. om det inte innehåller tillgång till aircondition, förstås. bilen är ett underbart ställe nu. tyvärr ska den in på målarverkstan denna vecka. så jag sitter vid fläkten hemma. f.ö. kan jag bekräfta att kylduk till hundar funkar ypperligt. jag har också använt det, lånade lillens. men jag slängde den när lillen dog, klarade inte av att behålla den. men det funkar.
aino

Singelmamman sa...

Va? Nytt liv? Vad är det för fel på det gamla?!

nillas liv på pinnen sa...

Tjugoåtta grader, det var inte mycket. Här är det trettiotvå.

DDT sa...

renee - Det kom till slut lite regn även hos mig - det första på 3 veckor... Men temperaturen gick snabbt upp igen. Varpå all tankeverksamhet tog slut.

aino - visst känns det lite onormalt att längta efter att få sätta sig och köra bil?

singelmamman - är det inte lag på att man ska börja ett nytt liv två gånger om året? Hur ska man annars bli en ny och bättre människa? Det gamla livet börjar kännas lite nött och skamfilat...

nilla - men skryt då! Eller, förresten.... stackare. Hoppas att du inte smälter.