tisdag 5 augusti 2014

Tjockisens guide till den inte helt optimala träningen

1. Upptäck att du inte har några byxor. Bestäm dig för att du har en chans att hinna köpa ett par nya OM Gud vill och kollektivtrafiken är nådig.

2. Kollektivtrafiken är inte nådig. Den är inställd där du jobbar. Småspring två hållplatser.

3. Rusa in i sportaffär. Inse att de "snygga" byxorna (det finns inga snygga träningsbyxor, bara mindre fula) bara finns i storlek XS. Du är inte extra small. Hugg ett par betydligt fulare och dyrare i storlek L och spring mot kassan.

4. Hamna bakom seriös man med många frågor om Goretexplagg. Försök låta bli att få hjärnblödning.

5. Betala, spring till bussen och hoppa på den. (Halleluja. Något som fungerade prickfritt.)

6. Gå in på Friskis. Inse att du inte varit där på två år och att de gjort om en del sedan sist. Bli lite stressad innan du hittar rätt omklädningsrum.

7. Byt om och upptäck att revärerna på dina nya träningsbyxor matchar dina träningsskor. Bli lite glad av denna lyckliga slump. Kom sedan ihåg att du avskyr färgen på dina träningsskor. Bestäm dig för att försöka lära dig älska mörkrosa. Misslyckas med detta.

8. Gå in i salen och börja plocka fram bräda, stång och vikter. Upptäck att du knappt kan lyfta en 5-kilosvikt. Ladda ändå stången med två sådana och försök se professionell ut. Rulla bort stången till din plats.

9. Misslyckas å det grövsta med att balansera på ett ben under uppvärmningen.

10. Inse att det faktum att du numera kan jogga 30 minuter i sengångartempo inte betyder ett skit på ett skivstångspass. Byt till lättare vikter.

11. Upptäck att det bara gått 14 minuter minuter på passet.

12. Byt till ännu lättare vikter.

13. Fuska dig igenom några övningar.

14. Försök vara stolt över det faktum att du kanske visserligen lyfter minst av alla på passet, men du svettas minsann mest. Misslyckas. Fundera över vad självhjälpsböckerna skulle ha att säga om detta.

15. Tacka gud för att det äntligen är över.

16. Byt om och upptäck att det inte bara är två år sedan du var och tränade, det ser även ut som om det var två år sedan du ansade bikinilinjen och rakade något annat än smalbenen. Hej djungelboken!

17. Duscha kallt i en halv evighet.

18. Upptäck att du även glömt att packa ned trosor. Tacka gud för att du valde shorts istället för kjol i morse.

19. Fastna med shortsens dragkedja i den oansande djungeln och ge dig själv en ny intimfrisyr under försöken att få upp dragkedjan.

20. Gå hem och ät en banan.

18 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men jag fick skratta högt och det är jag jättetacksam för! Hej djungelboken, hahahahahhaha.

I love you!

Agneta sa...

Hahahaha!!! :D

reneesfotoblogg sa...

Varför utsätter du dig för denna monumentala förödmjukelse?

DDT sa...

I will - jamen då kom det ju något bra resultat från detta träningspass. Det känns fint. Puss å tack.

Agneta - Visst är det mycket roligare när det händer andra?

renee - I själva verket upplever jag i stort sett varje ögonblick av social samvaro på på ungefär detta vis. Jag orkar bara inte skriva om det hela tiden. Monumental förödmjukelse är liksom en del av mitt livspussel.

Ulrica sa...

Underbart!

Anonym sa...

Hahaha, instämmer! Sånt här är myyyycket roligare när det händer andra! :oD /Eva i Skåne

Maria sa...

Hahahaha! Tack för dagens bästa garv. Att jag log lite igenkännande på vissa punkter behöver ju inte betyda något va?!!? ;-)

Markattan sa...

När ska du dit nästa gång ☺
Känner att jag behöver veta mer om slik träning....

Markattan

christel sa...

Men hallå!!!
Du gick ju dit iallafall.
BRAVO
Och tack för att vi får fnissa....

Chrissan sa...

Hahahaha!
Thank's darling! You saved my day!

nillas liv på pinnen sa...

Hm, jag tror jag skiter i att testa skivstångspass...

nillas liv på pinnen sa...

Hm, jag tror jag skiter i att testa skivstångspass...

DDT sa...

Ulrika - tack!

Eva - visst är det! Så kom igen nu och berätta något festligt du har gjort.

maria - att du ler igenkännande tyder säkert bara på att du är en fin och empatisk människa.

Markattan - vet inte riktigt. Får återkomma i det ärendet. Just nu kan jag knappt lyfta armarna.

christel - ja det gjorde jag ju. Och träningsvärk ar jag fått. Så någonting måste jag ju ha gjort rätt.

chrissan - tack! Den typen av kommentarer räddar min dag!

DDT sa...

nilla - dumheter. Det är jättekul. Kör på bara.

Inger Marianne sa...

Hejsan! Har inte varit inne på bloggarna på länge men nu kände jag mig lite låg efter några sömnlösa nätter,m.m. så, läser jag din blogg och blir på ett gott humör efter ett gott skratt. Tänk vad humor kan göra. Tack tack.
Kramis

DDT sa...

Inger Marianne - Vad kul att jag kunde bjuda på det.

Helena m. 4 sa...

Ha ha ha ha...
förlåt,
men...
ha ha ha ha...!!
Tyvärr kan jag se det mesta av det du beskrivit framför mig, tack för skrattet.

DDT sa...

helena - det är ingen att be om ursäkt för. Jag hade också tyckt att det var kul om det hände någon annan.