onsdag 1 oktober 2014

Hem ljuva... soptipp

Det är oktober.
Ny månad och alltså dags för nästa del av Projekt: Meh, ryck upp dig litegrann.

Efter kropp och hjärna är det nu dags att ägna lite extra ansträngning åt den sorgliga yta där mina prylar ligger och skräpar = mitt hem.

Eftersom jag är på landet i stort sett varje ledig dag, har min lägenhet i stan förvandlats till något som när som helst kommer att få hälsovårdsmyndigheten att gripa in. Jag vågar snart inte öppna dörren när det knackar på, eftersom jag är rädd att det ska vara något tv-team som vill göra ett spontanavsnitt av Maniska samlare från min lägenhet. Det vore jobbigt!

Så, nu blir det en månad av städning, fix och organisation.
Till min hjälp har jag böckerna Städa! och Var sak på sin plats.
Om det inte går bra är det deras fel.
Så klart.

6 kommentarer:

PGW sa...

Tips för november?
http://nanowrimo.org/

Och för den här månaden, kombinera med någon bok av någon som haft köpstopp ett år, det brukar vara en bra kombo.

PGW sa...

Just ja, läs "Rensa i röran med Feng Shui" också. Ignorera den flummiga titeln, det lika luddiga omslaget, samt kapitlet om tarmsköljing. Övrigt är bra och har fått många av mina vänner att rensa energiskt!

Markattan sa...

Jag gjorde ett sånt där ryck nyss.
En timme per kväll, ett rum åt gången.
Man hinner mycket utan att slita ihjäl sig.

Markattan

DDT sa...

pgw - du läser mina tankar, vännen!

pgw - den tror jag att jag har läst (dock utan att bry mig om att skölja tarmarna). Den hjälpte inte något vidare den gången, men kanske blir det bättre nu?

markattan - det där är en riktigt smart tanke. Kanske gör jag just så.

Första året i Hjo sa...

Rensa i röran med Feng Shui är nog värd en genomläsning. Lycka till!

DDT sa...

första året - tack,det kommer att behövas.