torsdag 16 oktober 2014

Saker jag inte förstår

Sitter och bläddrar i en modekatalog.
Målgruppen är, gissar jag, kvinnor 40-60. (Ledtråd: modellen närmar sig 30)
Fina kläder, men...
Inte en enda klänning når ned under knät.
Va fan?
Det kan väl inte bara vara jag som har knän som har blivit lite typ skrynkliga och oformliga?

På samma sätt undrar jag hur inköparna resonerar när de fyller galgarna på XL-avdelningarna med plagg som har jättekorta ärmar eller (the horror) är helt ärmlösa.

Jag vill ha nya kläder, men jag hittar fan inget att köpa.
Men det är ju bra för budgeten förstås.
Alltid något.

3 kommentarer:

PGW sa...

Vi är storkonsumenter av svarta strumpbyxor, minst 60 denier. Samt koftor.


Nä det är obegripligt hur kläder ser ut. Målgruppen kvinnor 40 och uppåt tjänar pengar, varför vill inte företagen ha dem?

(Har hämtat klänning hos sömmerskan idag. Med ärmar.)

Fru Venus sa...

Jag retar mig alltid på att folk (tillverkare) tar för givet att om man behöver en större storlek på kläder är man automatiskt 180 lång. Med andra ord blir alla klänningar ankellånga på mig och urringningen flörtar lite med naveln.

DDT sa...

pgw - nu tjänar jag ju inte så mycket pengar just nu, så jag ska väl vara tacksam. Men i övrigt har du skrämmande rätt.

fru venus - hahaha, en urringning som flörtar med naveln. Själv är är jag skapt som en apa och har oftare problem med att även långa ärmar slutar ungefär 15 centimeter innan händerna börjar. Det är kallt. Och inte så himla snyggt.