fredag 21 november 2014

21. Fem saker jag irriterar mig på i vardagen

1. Människor som inte är på plats när man bokat tid för intervjuer.
Dagligt förekommande irritationsmoment, som får mig att tugga sönder pennor av frustration. På plussidan finns dock det faktum att jag på detta sätt kanske får i mig lite extra fibrer.

2. Att det är fysiskt omöjligt att lägga ifrån sig ett par hörlurar utan att sladden trasslar sig och bildar åtminstone en knut.
I-landsproblem, jag vet! Men alla mina problem är just sådana, eftersom jag bor i ett i-land. Det vore ju jättetragiskt om jag hade u-landsproblem.

3. Att jag inte blir bättre på att springa trots att jag faktiskt gör det nästan varje vecka.

4. Män som tycker att feminism är onödigt i Sverige. Vi som är så jämställda borde istället kämpa för att kvinnor utomlands ska få det bättre.
Yeah, fine. Och samtidigt lägger vi ned hela lönerörelsen tills män i Bangladesh har samma lön och förmåner som du! Du har det ju redan så himla bra i jämförelse. Fin tanke där!

5. Idioter som ligger och trycker 2 meter bakom mig när jag kör i 90. Eller 80. Eller 120. Eller vad fan som helst.
Håll lite jävla avstånd! Kör du dessutom lastbil i 95 på en 80-väg, ligger 2 meter bakom och blinkar med helljusen så ska du fan dö!

6 kommentarer:

Agneta sa...

Bra där!

Vad gäller springandet så blir du bättre, det kanske bara inte känns så! Vill du ha snabbt resultat är det kanske läge för intervaller, men det är svinjobbigt … fast väldigt effektivt och bra.

Om du nu måste bli bättre?
Tänk på att kroppen behöver variation. Spring långsamt ibland, längre ibland, och ibland kortare sträckor men snabbare!

Förlåt för träningsråd som du inte bad om.

DDT sa...

Agneta - intervaller? Det kör jag ju redan. Går en stund, springer i snigeltempo en stund. Eller är det inte det som menas kanske?

Men du har rätt med variationen. Det vore nog bra att variera sträckorna lite. Ska tänka på det.

listoplisto sa...

"Idioter överallt", bästa taggen EVER. Helt i linje med min livsfilosofi.

Och så ett citat som min mamma alltid haft inramat: "Att springa utan att polisen jagar en, är ett tecken på psykisk ohälsa"

:-P

DDT sa...

listoplisto - din mamma är uppenbarligen en klok kvinna!
Och i övrigt har vi tydligen samma livsfilosofi...

reneesfotoblogg sa...

Nummer fem, kunde inte sagt det bättre själv sister!
Gör som jag! BROMSA!
Då ser dom döden i vitögat en sekund!

DDT sa...

renee - jag brukar göra det, men ibland ligger de så nära att jag nästan inte vågar. Vägarna är fulla av idioter.