torsdag 5 februari 2015

Min kropp motarbetar mig

Idag måste vi jobba som om vi hade eld i baken.
Det hade vi förstås inte behövt om vi hade jobbat på lite bättre tidigare i veckan. Eller förra veckan.
Vi = mest jag. Det är jag som är bromsklossen.
Min kollega är för det mesta rasande effektiv.
Så idag har vi redan planerat in övertid.
Obegränsad sådan.

Så...
Nu är väl ett utmärkt tillfälle att få migrän?

Min kropp saboterar min karriär!
När jag tänker närmare efter så håller mitt ansikte faktiskt på med exakt samma sak.
Jag har sett fotona vi har tagit.
Sabotage!

Det är bara rumpan som är på min sida.
Den är som gjord att sitta på.
Ungefär hur länge som helst.

2 kommentarer:

Markattan sa...

Blev det inte maskeradtema?

Det låter som om du behöver en ordentlig planeringskalender alternativt stor lottovinst!

Markattan

DDT sa...

markattan - gärna det senare. Kalender hjälper mig inte så mycket. Det är inte dåligt planering som är problemet. Det är min nästan osvikliga förmåga att skjuta upp saker till absolut sista sekund.